عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گلستان زمينه هاي زيادي براي همكاري با قزاقستان دارد

استاندار گلستان در ديدار با استاندار منگستائو:

گلستان زمينه هاي زيادي براي همكاري با قزاقستان دارد

استاندار گلستان گفت: استان گلستان زمينه هاي زيادي براي همكاري هاي متقابل با استان منگستائو قزاقستان دارد و اين نقطه همكاري مي تواند در دريا و خشكي باشد.

به گزارش روابط عمومي استانداري گلستان ، دكتر حسن صادقلو صبح امروز در ديدار با آليك آيدار بايف در گرگان افزود : در گذشته نقطه ارتباط گلستان با قزاقستان دريا بود اما امروز با همت جمعي سه كشور قزاقستان، تركمنستان و ايران ارتباط خشكي هم برقرار مي شود و اين نقطه عطف بزرگي در ارتباط متقابل است.
وي با اشاره به آماده بودن زمينه مشاركت بين استان گلستان و منگستائو، تصريح كرد: در استان حدود 7 هزار قزاق زندگي مي كنند و خود آنها هم تمايل به بودن در اينجا دارند و استان گلستان يكي از استان هاي قابل توجه براي اين ارتباط في ما بين است.
استاندار گلستان قزاق هاي استان گلستان را مردمي با اخلاق و مهربان خواند و خاطرنشان كرد: اين ارتباط مي تواند در زمينه هاي مختلف مؤثر باشد.
دكتر صادقلو با بيان اينكه حضور اين قزاق ها در استان فرصت خوبي است تا به دنبال راه اندازي مسير هوايي بين دو كشور از طريق گلستان باشيم اظهار داشت : اين ظرفيت و آمادگي در فرودگاه گلستان وجود دارد كه مي تواند زمينه هاي همكاري فرهنگي و اقتصادي را ايجاد نمايد .
استاندار گلستان اذعان داشت: استان گلستان با دارا بودن يك ميليون و 800 هزار نفر جمعيت و حدود 20 هزار و 400 كيلومتر مربع وسعت ، در جنبه هاي مختلف داراي استعدادهاي گوناگون است.
وي همچنين به وجود زمينه هاي همكاري در خدمات دانشگاهي اشاره كرد و گفت: دو استان مي توانند در زمينه هاي خدمات علمي و فني با يكديگر همكاري داشته باشند .
دكتر صادقلو اظهاراميدواري كرد: با گسترش ارتباطات بتوانيم بيش از گذشته روابط اقتصادي را گسترش دهيم.


تأیید کننده خبر : adibzade
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1079
  • کد خبر : 473