عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » متولی حمل و دفع پسماند ها در استان سازمان مدیریت پسماند شهرداری های استان می با شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان در جلسه کارگروه پسماند استان :

متولی حمل و دفع پسماند ها در استان سازمان مدیریت پسماند شهرداری های استان می با شد

متولی حمل و دفع پسماند ها در استان سازمان مدیریت پسماند شهرداری های استان می با شد

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند استان گلستان جلسه کارگروه مدیریت پسماند در سال 1397 با ریاست "غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان"، مدیرکل سازمان حفاظت از محیط زیست استان  ، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان  و سایر اعضاء این کارگروه در محل سالن جلسات معاون هماهنگی امور عمرانی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی گفت: سازمان مدیریت پسماند که تمامی سهام آن متعلق به شهردارها می باشد با سیاست کاهش تولید، بازیافت اصولی و دفع بهینه پسماندها توسط وزارت کشور تاسیس گردید. که به صورت یکپارچه برای تمامی شهرهای استان با رویکرد احداث دو کارخانه غرب و شرق و در حال حاضر با هدف بازیافت و پردازش و تبدیل پسماند آلی به کمپوست فعالیت می نماید.

وی در ادامه در خصوص استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی در زمینه حمل پسماندهای بیمارستانی گفت:استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی در زمینه حمل پسماندهای بیمارستانی موجب کاهش هزینه های بخش درمانی میشود.

معاون هماهنگی امور عمرانی با اشاره به نبود تجهیزات مناسب بجهت حمل پسماندهای بیمارستانی می تواند خطراتی را برای سلامت جامعه در برداشته باشد، افزود: مرکز بهداشت استان باید با ارائه برنامه های جامع درخصوص حمل پسماندهای بیمارستانی خطرات این نوع پسماندها را برای سلامت جامعه را کاهش دهد.

غراوی درادامه خاطرنشان کرد: با توجه به مستهلک شدن ماشین آلات مراکز دفن، این سازمان در حال نوسازی کامل ناوگان موتوری خود می باشد و با توجه به گسترش وسعت مراکز دفن در دو سایت استان و کاهش عمر مفید ماشین آلات سنگین این تعداد ماشین آلات سنگین کافی نیست و سازمان نیازمند به خرید دستگاه های مدرن و به‌روز جهت ارائه خدمات بهترمی باشد.

وی در پایان گفت : سازمان مدیریت پسماند شهرداری های استان ،متولی حمل و دفع پسماند ها در استان میباشد و زباله های استان به صورت متمرکز در دو منطقه آزادشهر وآق قلا مدیریت می گردد و سازمان مدیریت پسماند باید بهترین کیفیت خدمات در خصوص حمل و دفن به شهردارها ارائه داده و در راستای ارتقاء کیفی در امور بر اساس شرح وظایف کوشا باشد.

در ادامه سمیعی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گفت : سازمان مدیریت پسماند گلستان هم اکنون دو سایت فعال بازیافت زباله در شهرهای آق قلا (ویژه شهرهای غرب استان) و آزادشهر (ویژه شهرهای شرق استان) دارد و سایت سوم این سازمان(مراوه تپه)می باشد که اکنون در حال نصب و راه اندازی ماشین الات خط جدا سازی هستیم.

وی در ادامه: گزارشی در خصوص وضعیت پسماندهای پزشکی در استان ارائه نمودند و خاطر نشان کردند:در حال حاضر در پیگیر مذاکره با بخش خصوصی ، سازنده سیستم دستگاه بی خطر سازی پسماندهای پزشکی در خصوص بی خطر سازی پسماند های پزشکی هستیم.

این جلسه با محوریت بررسی وضعیت نخاله های ساختمانی و سپتاژ(فاضلاب کشهای خانگی) شهرستان گرگان و گزارش اقدامات صورت گرفته و تولی گری سپتاژ، بررسی مدبریت پسماند پزشکی و چالشهای موجود در استان و تولی گری مدیریت اجرایی، بررسی اقدامات صورت گرفته توسط مدیریت اجرایی منتخب برای تملیک و اجرایی نمودن سایت پسماندهای ویژه و صنعتی واقع در داشلی برون، بررسی وضعبت مدیریت پسماندهای پزشکی در استان گلستان برگزار شد.

 

متولی حمل و دفع پسماند ها در استان سازمان مدیریت پسماند شهرداری های استان می با شد

 

متولی حمل و دفع پسماند ها در استان سازمان مدیریت پسماند شهرداری های استان می با شد

 

 

 


ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور عمرانی
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : omrani
  • بازدید : 1160
  • کد خبر : 48225