عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آیین افتتاح متمرکز ۶۸ طرح عمرانی و اقتصادی شهرستان گالیکش برگزار شد

با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان؛

آیین افتتاح متمرکز ۶۸ طرح عمرانی و اقتصادی شهرستان گالیکش برگزار شد

آیین افتتاح متمرکز ۶۸ طرح عمرانی و اقتصادی شهرستان گالیکش برگزار شد

در پنجمین روز از هفته گرامیداشت دولت،آیین افتتاح متمرکز ۶۸ طرح عمرانی و اقتصادی شهرستان گالیکش با اعتباری بالغ بر ۴۶ میلیارد تومان و اشتغالزایی بیش از 370 نفر صبح امروز با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان،فرماندار گالیکش، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای و مسئولین شهرستانی در کانون شهیدمحمدباقر خسروی انجام شد.

 

به گزارش روبط عمومی شهرستان گالیکش محمد حسن پاسوار سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان در این مراسم اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش‌بنیان می‌تواند نقش موثری در رفع مشکلات اقتصادی و استفاده بهینه از منابع و دستاوردهای موجود داشته باشد.

وی افزود: یکی از دستاوردهای ارزشمند ما اعتماد فی مابین بین مردم، حاکمیت و نظام جمهوری اسلامی و دولتمردان است که باید آن را پاس بداریم و تقویت کنیم و یکی از ارزش های پیش رونده و گذر از این نقطه حساس همین ارتباطات و اعتماد فی مابین خواهد بود.

سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان تصریح کرد: در شهرستان گالیکش از دهه فجر سال 96 تا هفته دولت امسال 50 میلیارد تومان در حوزه‌های عمرانی، اقتصادی سرمایه‌گذاری شده که یا به بهره‌برداری رسیده و یا در حال کلنگ‌زنی هستند و انتظار داریم این حرکت شتاب بیشتری گیرد.

وی یادآور شد: ما باید از همه توان و ظرفیت خود به نحو مطلوب و به صورت تجمیع استفاده کنیم و نگرش ما به این محدود نباشد که با توسعه فضای فیزیکی شهر به شهرستان و یا استان، در کاری پیشرفت خواهیم کرد، بلکه در فضای فیزیکی محدود نیز می‌توان از منابع موجود به نحو مطلوب بهره برد.

پاسوار تأکید کرد: مزیت‌های رقابتی را در شهرستان شناسایی و تقویت کنیم و همه فعالیت‌های شهرستان با در نظر گرفتن مزیت رقابتی باید برنامه‌ریزی شده و در این مسیر حرکت کند تا بتوانیم شاهد توسعه باشیم.

وی گفت: ایجاد مراکز اقامتی بدون ایجاد جاذبه‌های گردشگری معنایی ندارد و باید تلاش کنیم زیرساخت‌هایی چون جاذبه‌های گردشگری را ایجاد کنیم تا سبب توقف بیشتر مسافران در شهرستان و یا استان شویم.

حسن خسروی فرماندار شهرستان گالیکش هم در این مراسم اظهار داشت: امروز 68 پروژه با اعتبار بالغ بر 46 میلیارد تومان به صورت متمرکز افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شود.

خسروی افزود: شهرستان گالیکش دارای پتانسیل و ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه های مختلف کشاورزی،منابع طبیعی و گردشگری در سطح منطقه است.

وی یادآور شد: با وجود سه رودخانه در شهرستان ما در خصوص ذخیره منابع آب و به طبع آن استفاده بهینه از اراضی مستعد شهرستان با مشکل روبرو هستیم.

فرماندار گالیکش با اشاره به جایگاه گالیکش درحوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان گفت: شهرستان گالیکش از نظر ثبت آثار میراث رتبه دوم و از نظر بازدید از اماکن گردشگری رتبه سوم استان را دارد اما از لحاظ زیرساخت از شهرستان های محروم استان می باشیم و خواستار اهتمام ویژه ای در این حوزه هستیم.

وی پروژه تعریض جاده مینودشت-گالیکش که در حال انجام می باشد را از جمله اقدامات برجسته این دولت برشمرد و در ادامه استقرار اداراتی چون راهداری، تأمین اجتماعی، دارایی و چند اداره دیگر را از مطالبات مردم شهرستان یاد کرد.

خسروی خاطرنشان کرد: در این هفته ساخت بیمارستان گالیکش با حضور معاون وزیر بهداشت و درمان کلنگ زنی خواهد شد.

وی در پایان عنوان کرد: افتتاح پلیس راه گالیکش-بجنورد و آریا دانه از جمله پروژه های مهم شهرستان است، ضمن اینکه روز گذشته نیز شهرک گیاهان دارویی در روستای بش اویلی با حضور استاندار کلنگ زنی شد که در تولید، توسعه و اشتغال شهرستان نقش مهمی دارد.

آیین افتتاح متمرکز ۶۸ طرح عمرانی و اقتصادی شهرستان گالیکش برگزار شد 

آیین افتتاح متمرکز ۶۸ طرح عمرانی و اقتصادی شهرستان گالیکش برگزار شد

آیین افتتاح متمرکز ۶۸ طرح عمرانی و اقتصادی شهرستان گالیکش برگزار شد


ارسال کننده خبر : فرمانداری گالیکش
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : گالیکش
  • بازدید : 709
  • کد خبر : 49756