عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » فرهنگ سازي رفتار خانواده شهدا در جامعه بايد مورد توجه باشد

استاندار گلستان:

فرهنگ سازي رفتار خانواده شهدا در جامعه بايد مورد توجه باشد

دکترحسن صادقلو گفت: فرهنگ سازي رفتار خانواده هاي شهدا و ايثارگران در جامعه يكي از نكات برجسته اي است كه بايد به آن توجه شود.

"حسن صادقلو" شامگاه چهارشنبه در"نشست صميمي با نخبگان شاهد و ايثارگر گرگان و غرب استان" كه در دفتر آيت الله نورمفيدي برگزار شد افزود: فرهنگ سازي رفتار خانوده شهدا سبب الگو برداري افراد در زندگي روزمره مي شود و بسياري از مردم ياد مي گيرند كه در مقابل مصائب و مشكلاتي كه در زندگي به آنها وارد مي شود چگونه مقاومت كنند.
وي ادامه داد: رفتار خانواده شهدا به نسبت زندگي نامه شهدا كمتر مستند شده و نياز است اين خلا در خصوص عدم مستندسازي رفتار خانواده هاي شهدا پر شود.
استاندار گلستان تصريح كرد: اهميت به مقام شهدا و پاسداشت آنها يكي از مسائلي است كه به آن بايد توجه شود اما ارزش نهادن بر خانوده شهدا و ايثار گر بحث ديگري است كه بايد از خاطر دور نماند.
صادقلو اظهار كرد: عظمت خانواده شهدا بحثي غير قابل انكار است و حقيقت اين است كه ما هر گاه در بازنگري رفتار خانوده شهدا قرار مي گيريم به جهت داشتن استقامت و عظمت اين خانوده ها ناخواسته سر تعظيم فرود مي آوريم.
وي اعلام كرد: يادآوري فداكاري خانواده هاي شهدا و ايثار گر انسان را به ياد پاك باختگي خانوده شهداي كربلا مي اندازد؛ خانوداه شهدا كربلا چه در روز واقعه كربلا و چه پس از آن با استقامت و پايداري خود در راه ارزش هاي الهي نقش تابناكي را از خود در تاريخ بر جا گذاشتند. 
استاندار گلستان اظهار داشت: مادران و خواهران شهداي كربلا نقش تبليغي را در صحنه كربلا و پس از آن داشتند و افشاگري اين افراد بزرگ بود كه سبب ماندگاري حادثه كربلا شد.
وي در خاتمه بيان داشت: خانوده شهدا براي ايران اسلامي بركتي هستند كه بايد همواره از فداكاري آنها قدرداني كرد و رفتار آنها در ايثار عزيزانشان در راه دين و ارزش هاي انقلاب ستودني است و بايد از رفتار آنها در جامعه الگوبرداري شود.


تأیید کننده خبر : fathi
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1453
  • کد خبر : 499