عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مردم پای انقلاب خود ایستاده اند؛ کشور دچار دگرگونی نمی شود

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

مردم پای انقلاب خود ایستاده اند؛ کشور دچار دگرگونی نمی شود

مردم پای انقلاب خود ایستاده اند؛ کشور دچار دگرگونی نمی شود

 

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: برخی بر این تفکر هستند که کشور با چالش های اخیر دچار دگرگونی اجتماعی خواهد شد ولی باید بدانند این امکان پذیر نیست، زیرا مردم پای انقلاب خود ایستاده اند.

"محمدرضا عارف" عصر چهارشنبه در نشست با نخبگان علمی و دانشگاهی گنبدکاووس در محل فرمانداری این شهرستان افزود: مسئولان نظام نیز تمام تلاش خود را معطوف به برون رفت از مشکلاتی که براساس تحریم های ظالمانه برای کشور ایجاد شده، کرده اند.

وی افزود: کشور در حال حاضر درگیر مشکلات خاصی است و این بر کسی پوشیده نیست اما بار اول نیست که دچار بحران می شویم.

وی با طرح این پرسش که آیا چالش هایی که در چهار دهه گذشته گریبانگیر انقلاب اسلامی بود کمتر از بحران های فعلی می باشد، یادآور شد: تمام مشکلات و چالش های گذشته در مسیر انقلاب اسلامی با اتکا به مردم و صبر و بردباری آنان گذشت و این نیز به پایان خواهد رسید.

رئیس کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: در بسیاری از بخش های علمی به خوداتکایی رسیده ایم که این امر مرهون حضور، تلاش و انگیزه بالای نخبگان، خصوصا جوانان ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه رشد کمّی آموزش در موسسات غیردولتی در گذشته، بی رویه و بدون منطق بود و برخی از آنان حداقل های لازم را نیز نداشتند، خاطرنشان کرد: وزارت علوم در دوره جدید در قالب آمایش آموزش عالی، توجه جدی به این موضوع داشته و تا به حال بخشی از این موسسات با محدودیت هایی روبرو شده اند.

عارف با اشاره به ظرفیت های منطقه عنوان کرد: استان گلستان از پتانسیل های خوب و نقاط قوت بالایی بهره مند است که در این زمینه می توان به بخش کشاورزی منطقه اشاره نمود.

وی با بیان اینکه بخش کشاوررزی در خودکفایی کشور سهم بی بدیل و بی نظیری را داراست گفت: در این زمینه می توان به کیفیت بالای محصول گندم گلستان اشاره نمود که برای بالا بردن سطح کیفی گندم کشور از آن استفاده می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: استان گلستان ظرفیت های خوبی نیز برای استقرار صنعت دارد که البته قانون، حضور صنایع در مناطق شمالی را ممنوع کرده و در این زمینه مجلس باید راهکاری بیابد تا ضمن استقرار صنایع از تخریب محیط زیست شمال کشور جلوگیری شود.

عارف در پایان با اشاره به تصویب لایجه ایجاد منطقه آزاد تجاری - صنعتی اینچه برون تصریح کرد: ایجاد منطقه آزاد اینچه برون خواست قلبی من بود و امروز خوشحال و خرسندم که با تصویب این لایحه، سربلند در میان مردم این استان حاضر شدم و مردم نیز باید با همکاری و همدلی تلاش کرده و با استفاده از این فرصت باعث ترقی منطقه شوند.

در این نشست برخی از نخبگان علمی و دانشگاهی شهرستان گنبدکاووس نیز با تشریح مشکلات منطقه به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و هیات همراه متشکل از برخی مدیران کشوری در زمینه آموزش، برای بازدید از مراکز دانشگاهی و آموزشی روز چهار شنبه وارد گلستان شدند و در نخستین روز از سفر سه روزه خود با حضور در شهرستان گنبدکاووس در شرق این استان از مراکز آموزش عالی، فنی و حرفه ای و برخی مدارس این شهرستان بازدید کردند.

 


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .