عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » به واسطه حضور یا ظهور فضای مجازی فرهنگ مکتوب را به نوعی کنار گذاشته ایم


به واسطه حضور یا ظهور فضای مجازی فرهنگ مکتوب را به نوعی کنار گذاشته ایم

به واسطه حضور یا ظهور فضای مجازی فرهنگ مکتوب را به نوعی کنار گذاشته ایم

معاون سیاسی ، امنیتی واجتماعی استاندار گلستان در آیین افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه کتاب گلستان، گفت: به واسطه حضور یا ظهور فضای مجازی فرهنگ مکتوب را به نوعی کنار گذاشته ایم. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، علی اصغر طهماسبی، ادامه داد: امروزه خیلی از نیازهای علمی خودمان را از طریق اینترنت و فضای مجازی بدست می آوریم و کمتر به کتاب های مرجع مراجعه می کنیم.

طهماسبی، ابراز داشت: ممکن است بسیاری از دانش آموختگان در کتابخانه های شهر و استان و کشور عضو کتابخانه ای نبوده ولی کمتر خانه ای است که در آن کتاب وجود نداشته باشد که اگر ما این کتاب ها را جمع کنیم به اندازه دو سه برابر تمام کتابخانه های کشور می توانیم کتابخانه اضافه کنیم.

وی ادامه داد: از همه مهمتر دسترسی هایی که امروز اینترنت و دستگاه های دیجیتالی فراهم کرده اند بسیار زیاد است و ما امروز قرآن، احادیث روایات، صفحات مراجع را با یک کلیک پیدا کنیم و تمام اطلاعات و اخباری که می خواهیم را بدست آوریم.

طهماسبی تصریح کرد: در گذشته علمای عزیزمان، مراجع و تحصیل کردگان باید می رفتند در کتابخانه ها تا بتوانند مطلبی را پیدا کنند و رفع نیاز کنند ولی امروز با فناوری نوین که در جامعه و جوامع ایجاد شده است شما می توانید دسترسی آسان را در هر بخشی از اطلاعات مورد نیاز خودتان را پیدا کنید.

وی کتابخوانی و خریدن کتاب را هم نوعی صدقه جاریه دانست و گفت: ما از این ظرفیت ها باید استفاده کنیم. اگر این همه فناوری، این همه علم آموزی ، بالغ بر 75 مرکز دانشگاهی و نزدیک به 80 تا 90 هزار دانشجو در استان ما گلستان وجود دارد و این همه دانشجوی تحصیل کرده ، فرهیخته در استان، قطعا از این منابع استفاده می کنند.

معاون سیاسی ، امنیتی واجتماعی استاندار گلستان ضمن قدردانی از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان که با تمام محدودیت های مالی این نمایشگاه را برپا کرده است، اظهار داشت: امیدوارم با بهره مندی از ظرفیت های این نمایشگاه بتوانیم گام مثبتی را در مسیر توسعه استان برداریم.

طهماسبی در پایان ضمن قدردانی از ناشران و چاپخانه داران و کلیه تلاش گران عرصه کتاب و فرهنگ مکتوب، گفت: امیدوارم با هم افزایی بتوانیم خدمات ارزشمندی را به مردم عرضه کنیم.

شایان ذکر است آیین افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه کتاب گلستان صبح روز چهارشنبه 18 مهر ماه با حضور جمعی از مدیران استانی و شهرستانی و مردم شریف گرگان برگزار شد.



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .