عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سامانه کمک به سیل‌زدگان گلستان راه‌اندازی شد

از سوی معاونت اقتصادی استانداری گلستان:

سامانه کمک به سیل‌زدگان گلستان راه‌اندازی شد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان از طراحی و راه‌اندازی سامانه‌ای با هدف کمک به سیل‌زدگان استان به تفکیک شهر و روستا خبر داد.
محمد حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگاران پیرامون تسریع در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان استان گلستان اظهار کرد: با طراحی سامانه کمک به سیل‌زدگان که از سوی معاونت اقتصادی استانداری گلستان راه‌اندازی شد اقلامی که در داخل استان و یا خارج استان حتی خارج کشور برای کمک به مردم ارسال می‌شود جمع‌آوری و بین مردم خسارت‌دیده توزیع می‌شود.
وی در خصوص نحوه توزیع این اقلام تصریح کرد: طبق لیستی که در سامانه ثبت خواهد شد میزان خسارات برآورد می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان از خیرین خواست تا در راستای کمک به سیل‌زدگان با این معاونت هماهنگ باشند تا بتوانیم به خسارت‌دیدگان واقعی کمک کنیم.
حمیدی همچنین از پرداخت کمک هزینه اجاره مسکن خسارت‌دیدگان حادثه سیل و رانش خبر داد و گفت: منازلی که بر اثر اتفاقات ناشی از رانش و سیل تخریب شدند کمک هزینه اجاره مسکن پرداخت می‌کنیم.
وی با بیان اینکه بخشی از منازل تخریبی و بخشی تعمیری است، ادامه داد: میزان خسارات بر حسب آسیب درجه‌بندی می‌شوند و کمک‌ها بر اساس خسارت درجه یک، دو، سه تعیین و پرداخت می‌شود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان از برآورد خسارت ۱۷ هزار و ۸۰۰ منزل مسکونی در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: از این تعداد 8 هزار منزل مسکونی تخریبی و مابقی تعمیری است گرچه برآورد خسارت همچنان توسط کارشناسان در حال انجام است.
حمیدی با بیان اینکه کمیته فنی برای ارزیابی ایمنی منازل تشکیل شده است، ابراز کرد: این کمیته متشکل از بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، همچنین نظام مهندسی ساختمان است البته در شهرها شهرداری و در روستاها دهیاری نسبت به ارزیابی ایمنی منازل مسکونی اقدام می‌کنند.
وی از پرداخت تسهیلات بلاعوض و کم بهره از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خبر داد و افزود: بخشی از این تسهیلات برای منازل تخریبی و تعمیری پرداخت شده و مابقی در دست اقدام است.

ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع
تأیید کننده خبر : mahboobeh
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 625
  • کد خبر : 59991