عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سال گذشته 28 درصد تحقق بودجه شهرداری ها از محل کمک های ملی و استانی بوده است

مدیر کل شهری وشوراهای استانداری گلستان؛

سال گذشته 28 درصد تحقق بودجه شهرداری ها از محل کمک های ملی و استانی بوده است

سال گذشته  28 درصد تحقق بودجه شهرداری ها از محل کمک های ملی و استانی بوده است

مدیر کل شهری و شوراهای استانداری گلستان با اشاره به بودجه 580 میلیارد تومانی شهرداری های استان در سالجاری اظهار کرد: بودجه امسال شهرداری ها نسبت به سال گذشته 22 درصد رشد داشته و البته تلاش داریم شهرداری های استان از درآمد پایدار برخوردار باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، طیبه خلیلی عصر امروز 31 اردیبهشت در نشست حسین رجب صلاحی معاون شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ، رضا نگهبان مدیر کل بازرسی سازمان ، حمیدرضا موفق مدیر کل حراست سازمان و محمدرضا صمیمی مدیر کل شوراهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور با میرمحمد غراوی سرپرست استانداری گلستان و شهرداران سراسر استان، تصریح کرد: با همکاری سازمان تلاش کردیم در سال 97 کمک هایی را در زمینه های مختلف به شهرداری ها داشته باشیم به گونه ای که در سال گذشته 28 درصد تحقق بودجه شهرداری ها از محل کمک های ملی و استانی بوده است.

وی با تاکید بر اهمیت ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری های استان، گفت: 24 شهرداری استان دارای جایگاه CNG هستند، 2 شهرداری دارای جایگاه پمپ بنزین و 4 شهرداری دارای کارخانه آسفالت و 12 شهرداری دارای کارخانه سنگ شکن و البته 8 شهرداری استان فاقد هرگونه درآمد پایدار هستند و در عین حال امسال هم 2 میلیارد و 378 میلیون تومان به حساب شهرداری ها واریز شد که جای تقدیر دارد.

وی یادآور شد: در حوزه پژوهش ، اعتبار لازم به شورای پژوهش استان اختصاص پیدا نمی کند در صورتیکه طی سالهای گذشته این اعتبار تخصیص داده می شد.البته تجمیع اعتبارات پژوهشی شهرداری ها هم دستورالعمل خاصی را ندارد که بتوانیم در شورای پژوهش آن را تجمیع کنیم و یا در یکی از سازمان های وابسته به شهرداری ها نظیر سازمان همیاری ها و یا سازمان پسماند بتوانیم در حسابی متمرکز کنیم چرا که با ایرادات قانونی مواجه می شویم لذا تقاضا داریم در بودجه آموزشی و پژوهشی دستورالعمل های تسهیل گر به استان ها ارائه شود.

مدیر کل شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: صدور آراء ابطال عوارض شهرداری ها در هیات های عمومی دیوان عدالت اداری به گونه ای است که تمامی پرونده هایی که به نام شهرداری ها به هیات عمومی ارائه می شود، متاسفانه رای به ضرر شهرداری ها صادر می شود و در واقع شهرداری ها مظلوم واقع می شوند که نیازمند همراهی حقوقی و قضایی محکمی وجود دارد.

خلیلی خاطر نشان کرد: برخی از قوانین و مقررات قانون شهرداری ها نیازمندی اصلاح است که یکی از این موارد قانون ماده 100 شهرداری هاست که در تبصره ذیل آن بحث قلع بنایی که کمیسیون صدور رای می کند ، شهروندان امکان اعتراض دارند که برای نمونه در حال حاضر در شهرهای سیلزده پرونده هایی را داریم که کمیسیون ماده 100 دستور قلع بنا داده اما هیات عمومی بر اساس اعتراض شهروند، رای ابقا صادر شده و همین خانه در اثر سیل دچار آسیب شده و این موضوع در واقع هرز اموال بیت المال است.

وی با اشاره به همراهی های سازمان در زمینه ارائه خودرو به شهرداری ها گفت: امسال 9 خودرو عمرانی و خدماتی از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها به گلستان ارائه شد که البته استان 13 دستگاه بود که امیدواریم 4 خودرو دیگر نیز به استان ارائه شود.

مدیر کل شهری و شوراهای استانداری گلستان موضوع قیر را مسئله مهمی برای شهرداری ها دانست و افزود: در حوزه قیر نیز با توجه به وجود یک شرکت بومی و همچنین بازدیدهایی که مدیران سازمان از این شرکت داشته اند تقاضا داریم که تحویل قیر با همراهی یک شرکت بومی صورت گیرد.

خلیلی با بیان مسائل مبتلا به شهرداری های استان، گفت: سهم شهرداری ها از جرائم ماده 23 مشخص نیست و این مسئله مورد اعتراض اکثر شهرداری های گلستان است و همچنین تعیین تکلیف بدنه شهرداری هاست که از سال 95 تا کنون موضوع تبدیل وضعیت ها مطرح بود که البته در حال حاضر مسکوت مانده و بسیاری از شهرداری های ما در حوزه قراردادی و شرکتی نیروهای توانمندی با سابقه بیش از 15 سال دارند که به معنای واقعی نمی توانند مورد استفاده قرار دهند و این یک آسیب برای شهرداری ها محسوب می شود و ما تقاضای تشکیل یک کمیته آسیب شناسی تخصصی را داریم.

وی همچنین با بیان اینکه چارت سازمانی دفاتر شهری و شوراها فاقد کارشناس حقوقی و فناوری است و به هیچ عنوان بروزرسانی نشده است ، یادآور شد: در بازرسی هایی که از شهرداری ها صورت گرفت مشاهده شده حریم شهرداری ها مورد انتقاد به ناحق برخی دستگاه ها قرار می گیرد که خواهان توجه به این حوزه هستیم .

مدیر کل شهری و شوراهای استانداری گلستان با اشاره به3850 نیروی فعال در شهرداری های گفت : در برخی شهرداری ها با مشکلات پرداخت حقوق و پرداخت بیمه مواجه هستیم که نیاز است مدیران سازمان توجه بیشتری به گلستان داشته باشند.

سال گذشته  28 درصد تحقق بودجه شهرداری ها از محل کمک های ملی و استانی بوده است

 

سال گذشته  28 درصد تحقق بودجه شهرداری ها از محل کمک های ملی و استانی بوده است

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .