عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پیگیری ویژه معاونت اقتصادی استانداری گلستان بر انتقال فوری کلزا خریداری شده به کارخانه جات

به دلیل فسادپذیری محصول کلزا صورت گرفت:

پیگیری ویژه معاونت اقتصادی استانداری گلستان بر انتقال فوری کلزا خریداری شده به کارخانه جات

به دلیل فسادپذیری محصول کلزا و جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان کلزاکار پیگیری ویژه ای از سوی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان بر انتقال فوری کلزا خریداری شده در مراکز خرید تضمینی به کارخانجات در حال انجام است.

مهندس محمد حمیدی گفت: در جلسه‎ای که با حضور اتاق بازرگانی، تعاون روستایی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای استان و شرکت غله برگزار شد در خصوص حمل گندم و کلزا به مراکز خرید و کارخانجات با عنایت به فسادپذیری محصول کلزا و ضرورت تسریع در انتقال آن در کوتاه‎ترین زمان به کارخانجات تاکید شد.

وی اظهار کرد: طی تحقیقات انجام شده معلوم شده است که هرچه رطوبت اولیه دانه بیشتر و دمای نگهداری انبارها بالاتر باشد کلزا از عمر انباری کمتر برخوردار است، براین اساس و با توجه به ماندگاری پایین کلزا و فسادپذیری این محصول، باید با بهره‎گیری از بخش خصوصی فعال، سرعت انتقال این محصول از مراکز خرید تا کارخانه را به حداقل زمان برسانیم.

وی تصریح کرد: پیگیری جدی برای اجرای این برنامه برای جلوگیری از متضرر شدن کشاورزان کلزاکار استان گلستان با جدیت دنبال می‎شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان خاطرنشان کرد: کل کلزا خریداری شده از کشاورزان کلزاکار گلستان از آغاز زمان برداشت تا امروز حدود 130 هزار تن بوده که 75 هزار تن از طریق مراکز خرید تضمینی اداره تعاون روستایی خریدار شده که از این میزان 56 هزار تن به کارخانجات تحویل داده شده است.

حمیدی کل موجودی فعلی انبارها را 19 هزار تن اعلام کرد و افزود: پیش‎بینی می‎شود که تنها حدود 25 هزار تن کلزا در سطح مزارع استان باقیمانده است.

گفتنی است براساس اعلام روز گذشته مختار مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان 218 میلیارد تومان وجه خرید کلزای کشاورزان گلستانی تا به امروز پرداخت شده است.

عملیات خرید دانه کلزا در استان گلستان ادامه دارد.


ارسال کننده خبر : معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : rajaee
  • بازدید : 497
  • کد خبر : 61841