عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » همه دستگاههای اجرایی ونهادهای استان بایستی به بحث پدافندغیرعامل توجه جدی کنند

معاون سیاسی، امنیتی استانداری در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان عنوان نمود:

همه دستگاههای اجرایی ونهادهای استان بایستی به بحث پدافندغیرعامل توجه جدی کنند

همه دستگاههای اجرایی ونهادهای استان بایستی به بحث پدافندغیرعامل توجه جدی کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در اولین جلسه شورای پدافند غیرعامل استان در سال 98 ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص پدافند غیرعامل و رصد و پایش و مقابله با تهدیدات نوین دشمنان، اظهار داشت: همه دستگاههای اجرایی و نهادهای استان بایستی به بحث پدافند غیرعامل توجه جدی کنند.


"عبدالرضا چراغعلی" در شورای پدافند غیرعامل استان گلستان اظهار کرد: در حوزه پدافند غیرعامل باید فرامین مقام معظم رهبری در دستور کار قرار گیرد. وی ادامه داد: در کشور به‌صورت پنهان و آشکار حوادث سخت و زیان‎آوری را شاهد هستیم که ضرورت کاهش آنها توجه به مسئله پدافند غیرعامل است. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با تأکید بر لزوم آموزش و فرهنگ سازی در این حوزه گفت: تقویت موضوع پدافند غیرعامل در میان اقشاری نظیر دانش‌آموزان و دانشجویان می‌تواند آثار مثبت بسیاری را در بلند مدت به دنبال داشته باشد.


چراغعلی ضمن اشاره به تهدیدات سایبری در دنیا و حملات سایبری توسط دشمنان انقلاب به زیرساخت های سایبری کشور تصریح کرد: همه دستگاههای اجرایی بایستی سند الزامات امنیت سایبری که توسط کارگروه سایبری پدافند غیرعامل استان تهیه شده است را پیگیری و اجرا نمایند و با تیم بازرسی امنیت سایبری همکاری نمایند تا نقائص برطرف شود و شاهد حملات و تهاجمات و نفوذ در زیرساخت های سایبری نباشیم. وی افزود: فرمانداران باید مدل‎ها و روش‎های مختلفی تهدیدات احتمالی را در شهرستان خود شناسایی و در مقابل آن اقدامات پدافندی را در نظر بگیرند.


وی با تأکیدبر اهمیت جلسات شورای پدافند غیرعامل در استان و شهرستانها خاطرنشان کرد: باید کمیته‎های و کارگروه های تخصصی چهارده‌گانه پدافند غیرعامل در استان با برگزاری منظم جلسات و در هر شهرستان یک موضوع به‌عنوان محور در موضوع پدافند غیرعامل تبیین شده و اقدامات لازم برای آن موضوع پیش بینی شود.

وی افزود: برای دستگاه‎ها و اقشار مختلف مردم باید دوره‎های لازم در حوزه پدافند غیرعامل دیده شود و با توجه به ظرفیت استان در سازمان مردم‌نهاد استفاده از این ظرفیت در دستور کار قرار گیرد. وی ادامه داد: بهره گیری دشمن از ابزارهای مختلف در حوزه تهدیدات سبب می شود تا در حوزه پدافند غیرعامل شعاع دیدمان را بازتر کرده و آنرا به همه حوزه ها اعم از امنیتی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، کشاورزی، سایبری، زیست محیطی و ... تسری دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار با بیان اینکه پدافند غیرعامل موضوعی مهم و حیاتی برای کشور است، اظهار کرد: در فضایی که یک تصمیم نادرست و کارشناسی نشده ممکن است هزینه های زیادی روی دست نظام بگذارد و ما را با چالش های مختلفی مواجه سازد، به اهمیت ورود پدافند غیرعامل به تمامی حوزه ها پی می بریم.


در ابتدای جلسه نیز مدیرکل پدافند غیر عامل استان؛ تهیه سند جامع این اداره کل را با همکاری سایر دستگاههای عضو شورا، به عنوان مهمترین اولویت شورای پدافند غیرعامل استان گلستان عنوان نمود و از همه دستگاههای اجرایی و کارگروههای تخصصی خواستار همکاری و ارائه اطلاعات لازم در این زمینه شد.

احمد تجری؛ ارتقاء سطح آمادگی دستگاههای کشوری و لشکری در برابر حوادث و تهدیدات، تأکید بر آموزش و فرهنگ سازی و تعمیق باور عمومی نسبت به رعایت الزامات و کارکردهای پدافند غیرعامل و توانمند سازی مسئولان و کارشناسان دستگاههای اجرایی استان با آموزش های عرضی را از دیگر اولویت ها و سیاست های مهم سال 98 اداره کل پدافند غیرعامل استان برشمرد. تجری دبیر شورای پدافند غیرعامل استان رصد و پایش تهدیدات و راهکارهای مقابله ای با آن در کارگروهها، برگزاری مستمر جلسات کارگروهها و پیگیری مصوبات و برگزاری رزمایش های لازم و پیگیری ظرفیت های قانونی جهت جذب اعتبارات در زمینه پدافند غیرعامل را به عنوان مهمترین اقدامات دستگاههای اجرایی و روسای کارگروهها تأکید نمود.

 

همه دستگاههای اجرایی ونهادهای استان بایستی به بحث پدافندغیرعامل توجه جدی کنند

 

همه دستگاههای اجرایی ونهادهای استان بایستی به بحث پدافندغیرعامل توجه جدی کنند

 

همه دستگاههای اجرایی ونهادهای استان بایستی به بحث پدافندغیرعامل توجه جدی کنند

 

همه دستگاههای اجرایی ونهادهای استان بایستی به بحث پدافندغیرعامل توجه جدی کنند


ارسال کننده خبر : معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .