عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اجرای دقیق بخشنامه اعلامی از سوی بانک مرکزی در پرداخت تسهیلات به سیل زدگان

مدیرکل دفتر بازرسی در نهمین جلسه کارگروه نظارت وبازرسی مناطق سیلزده استان تاکید کرد:

اجرای دقیق بخشنامه اعلامی از سوی بانک مرکزی در پرداخت تسهیلات به سیل زدگان

 

 

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری، بر اجرای دقیق بخشنامه اعلامی از سوی بانک مرکزی در پرداخت تسهیلات به سیل زدگان تأکید کرد.

سید خالق سجادی در نهمین جلسه کارگروه نظارت و بازرسی مناطق سیل زده استان که روز دوشنبه 17 تیرماه به میزبانی فرمانداری شهرستان گنبدکاووس برگزار شد، ضمن بررسی فرآیند اعطاء تسهیلات به سیل زدگان توسط شعب بانکهای عامل استان، موانع و مشکلات این فرآیند را مورد مداقه قرار داده و با رویکرد تسریع و تسهیل در پرداخت تسهیلات ، اقدامات لازم را با بهره گیری از ظرفیتهای کلیه دستگاههای اجرایی مرتبط خواستار شد.

تسریع در انعقاد قراردادها ، اخذ تضامین بر مبنای دستورالعمل ابلاغی بانک مرکزی توسط کلیه بانکهای عامل با هدف ارتقاء رضایتمندی مردم از دیگر مواردی بود که دبیر کارگروه نظارت و بازرسی به آن اشاره داشته ، آمادگی کارگروه مذکور را برای دریافت و پیگیری کلیه موانع و مشکلات احتمالی پیش رو اعلام نمود و بر لزوم انعکاس مشکلات موجود از سوی دستگاه های متولی تأکید کرد.

در این جلسه کریمی ، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس ،ضمن ارائه گزارشی از عملکرد شهرستان در مهار سیلاب ، اظهار داشت: ، اقدامات پیشگیرانه انجام شده در سیلاب روزهای پایانی سال گذشته با توجه به تجربه سیلهای شرق استان ، از قبیل نصب بنرها ، آگاه سازی عمومی و حساس نمودن دهیاران به جوانب امر موجب کاهش دامنه مدیریت بحران در حوزه شهرستان گردید.

وی در ادامه افزود: به سیل شهرستان گنبد کاووس آن چنان که باید پرداخته نشد اما با توجه به وسعت سیل در پهنه شهرستان گنبد و آب گرفتگی وسیع معابر شهری و روستاهای تابعه ، مدیریت بحران شهرستان ، صرفاً با بهره گیری از توانمندیها و ظرفیتهای موجود شهرستان ، در کمترین زمان ممکن نسبت به مدیریت سیلاب اقدام نمود.

در این جلسه معاونین دستگاه های نظارتی استان از جمله اطلاعات، دیوان محاسبات و بازرسی و مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ،معاونین و نمایندگان دستگاه های جهادکشاورزی، راه و شهرسازی ،مدیران و معاونین امور شعب بانک های عامل استان و رئیس ستاد معین استان خراسان رضوی در بازسازی مناطق سیل زده حضور داشته و مشکلات و موانع موجود را مطرح نمودند.

 

 

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بازرسی
  • بازدید : 332
  • کد خبر : 63063