عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آيين بزرگداشت مختومقلي ۱۹ ارديبهشت در مراوه تپه برگزار مي شود

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار گلستان:

آيين بزرگداشت مختومقلي ۱۹ ارديبهشت در مراوه تپه برگزار مي شود

آيين بزرگداشت مختومقلي ۱۹ ارديبهشت در مراوه تپه برگزار مي شود

 علی اصغرطهماسبی گفت: آيين بزرگداشت شاعر پرآوازه ايراني تركمن، مختومقلي فراغي در تاريخ ۱۹ ارديبهشت ماه جاري در شهرستان مراوه تپه برگزار خواهد شد.

 "علي اصغر طهماسبي" در جلسه كارگروه فرهنگي و اجتماعي استان علت زود برگزار شدن اين مراسم را حضور استاندار گلستان به عنوان ميزبان اصلي اين آيين به همراه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در كنگره اي كه به همين منظور در كشور تركمنستان برگزار خواهد شد، عنوان كرد.

 وي ادامه داد: با پيگيري هاي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي گلستان، اداره كل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري و ساير دستگاهها، در تاريخ مذكور اين آيين را هر چه باشكوهتر و در شأن نام اين شاعر بزرگ و استان گلستان برگزار خواهيم كرد.

 معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار از برگزاري مسابقات بين المللي كشتي آليش، رونمايي از اولين ترجمه فارسي اشعار مختومقلي و ساير برنامه هاي فرهنگي متناسب در روزهاي ۱۸ و ۱۹ ارديبهشت ماه خبر داد.

 وي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه اهميت كارگروه فرهنگي و اجتماعي در سطح استان هم رديف شوراي تآمين است خاطرنشان كرد: اينكه به عنوان كارگروه فرهنگي و اجتماعي استان دور يك ميز جمع مي شويم به اين دليل است تا در مقابل هجمه هايي كه دشمن در تمامي حوزه هاي فرهنگي و اجتماعي بر پيكره نظام و جامعه ما وارد مي سازد، راهكار ارائه دهيم.

 رئيس كارگروه فرهنگي و اجتماعي استان اظهار داشت: مقام معظم رهبري از همان سالهاي آغازين دهه دوم انقلاب به بحث شبيخون فرهنگي دشمن پرداخته و بيان نمودند كه « دشمنان ايران اسلامي ، باورهاي سياسي، ديني و عادات حسنه ما را با تكيه بر ابزار فرهنگي هدف گيري كرده اند».

 وي افزود: همه ما وظيفه داريم تا در مقابل هجمه ها و شبيخون فرهنگي دشمنان نظام با ارائه راهكارهاي مناسب و بازدارنده و ارائه يك عملكرد خوب و صحيح در هر سمت و مسئوليتي كه قرار داريم به رسالت خطير خود در اين حوزه عمل نماييم.

 طهماسبي با تأكيد بر بازيابي هويت و تقويت اعتقاد به خودباوري در نسل جوان خاطرنشان كرد: همه وظيفه داريم تا نسل جوان را دريابيم و براي پركردن اوقات فراغت آنها برنامه ريزي كنيم زيرا عدم توجه به اين مسأله هزينه هاي زيادي را دامنگير نظام خواهد كرد و به طور قطع و يقيين با افزايش آسيبهاي اجتماعي روبرو خواهيم بود.

 وي با بيان اينكه بايد از تمامي ابزارها براي پرنشاط كردن جامعه استفاده كرد افزود: بايد به گونه اي برنامه ريزي كنيم تا اجراي برنامه هاي فاخر فرهنگي همانند همايش مختومقلي فراغي ، برگزاري جشنواره هاي بومي محلي و برنامه هايي از اين دست را در طول سال داشته باشيم و جامعه را به سمت نشاط و اميد سوق دهيم.


تأیید کننده خبر : jafari
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1220
  • کد خبر : 671

نظر شما راجع به این آیین چیست؟

عالی - 2 (100%)
100%
خوب - 0 (0%)
0%
متوسط - 0 (0%)
0%
بد - 0 (0%)
0%