عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تاکید بر نظارت مستمر دستگاه‎های متولی از حریم رودخانه‎های گلستان

مدیر کل مدیریت بحران گلستان:

تاکید بر نظارت مستمر دستگاه‎های متولی از حریم رودخانه‎های گلستان

"صادق‎ علی مقدم" با تاکید بر نظارت مستمر دستگاه‎های متولی از حریم رودخانه‎های استان اظهار داشت: بیشترین مشکل در حوزه سیل‎خیزی و افزایش خسارات سیل در استان، ناشی از دخل و تصرفی است که در مسیل‎ها و حرایم رودخانه‎ای استان انجام می‎شود.

ایشان اظهار داشت: اجرای سیاست‎های پیشگیرانه، فرهنگ‎سازی و آزادسازی حرایم رودخانه‎ها نیازمند اجرای برنامه‎های خاص از طریق دستگاه‎های متولی، شهرداری‎ها و دهیاری‎های استان است.

وی تصریح کرد: انتظار می‎رود دستگاه‎های اجرایی نیز برحسب وظیفه‎مندی خود و ضرورت موضوع نسبت به اجرای طرح‎های ضرورتی اقدام کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استان با بیان اینکه ماشین‎ آلات شهرداری‎ های گلستان از وضعیت مناسبی برخوردار نیست، گفت: اعتبارات حوادثی مدیریت بحران حمایتی و به منظور کمک برای اجرای پروژه‎های ضروری این حوزه است.

وی خاطرنشان کرد: اعتبارات مدیریت بحران محدود و تاکنون تنها پس از بروز حادثه به استان‎ها اختصاص یافته است.

مقدم با تاکید بر اهمیت جایگاه چرخه پیشگیری و آمادگی در مدیریت بحران اذعان داشت: با توجه به موضع‎گیری‎های اخیر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، انتظار داریم اعتبارات مناسبی برای این چرخه به استان‎ها اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: در این موضوع تردیدی نیست که می‎توان با برنامه‎ریزی مناسب و رفع به موقع تهدیدهای طبیعی و پیشگیری اولویت‎دار، ضمن کاهش خطر و خسارات احتمالی، زمینه را برای مدیریت بهتر حوادث احتمالی مهیا ساخت.

وی ادامه داد: انتظار می‎رفت طی این سال‎ها‎ وضعیت ماشین‎آلات شهرداری‎ها نسبت به گذشته تقویت شود اما عملا چنین اتفاقی نیفتاده است.

مقدم اضافه کرد: ناوگان ماشین‎آلات شهرداری‎های استان نیازمند تقویت و بهسازی است تا بتوان در مدیریت شهری به این امکانات تکیه کرد.

به گفته وی، این ماشین‎آلات تنها به زمان مقابله با حوادث اختصاص دارد و نگهداری از آن برای مواقع اضطراری از اولویت‎های کاری ماست.

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان اضافه کرد: شهرداری‎هایی که در استان به موضوع لایروبی و پیشگیری توجه کنند مدنظر حمایت‎های مدیریت بحران استان قرار خواهند گرفت.


تأیید کننده خبر : قائینی
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .