عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » با کرونا چگونه رفتار کنیم


با کرونا چگونه رفتار کنیم

 

با کرونا چگونه رفتار کنیم

محدیث قربانی نژاد-کارشناس ارشد مشاوره_ با توجه به اینکه در استان گلستان قومیت های ‌و تنوع فرهنگی بیشماری وجود دارد،روش آموزشی در این استان باید  کاملا متفاوت با استان دیگر در کشور  باشد.

تجربه این روزها نشان می دهد که گلستانی ها جدیت و‌ اهمیت موضوع سریع الانتقالی بیماری کرونا را به درستی درک نکرده اند.

در اکثر مواقع شاهد این هستیم که شهروندان عزیز مشغول کارهای روزمره و تردد های نابجا به عنوان مثال خرید لباس عید،خرید لوازم خانگی،خرید مواد غذایی شب عید می باشند.
این ازدحام تردد ها خصوصا در بازارهای محلی و‌ مرکز شهر و پاساژ ها نشان می دهد مردم عزیز یا نمی‌دانند که اصل انتقال در شیوع بیماری کرونا به شدت حایز اهمیت می باشد،یا اگر می دانند نسبت این بیماری منفعلانه برخورد می کنند.

انتقال مساله اصلی است 

 در این باره باید یاد آور شد موضوع اصلی در شیوع بیماری کرونا اصل "انتقال "می باشد،در واقع اصل انتقال موضع مهمی می باشد که اگر افراد باید بدانند که با هر تردد می توانند ویروس های بیشماری را انتقال می دهند ‌و چرخه بیماری را  به گردش می اندازند. ولی متاسفانه تعداد بیشماری از عزیزان به پیشگیری و شیوع ویروس کرونا بی تفاوت هستند

در این بحران افراد به سه دسته تقسیم شدند ؛

 یک: تیم درمان که با ایثارگری های فراوان مشغول تلاشی خستگی ناپذیرند

دو:افرادی که سعی می‌کنند با پیشگیری و قرنطینه شدن و پرهیز از هر نوع تردد نابجا به افراد تیم درمان و هم چنین جامعه کمک شایانی بکنند.

سوم:افرادی که با بی توجهی و بی مسوولیتی و نادیده انگاری عامل شیوع این بیماری هستند.

اضطراب بهنجار

شواهد نشان می دهد در حال حاضر تعداد بیشماری از افراد  ناآگاه و‌ نادیده انگار در استان وجود دارند، و‌ واکنش دوستان صدرالذکر نسبت به بیماری کرونا در شبکه های مجازی بیشتر در قالب طنز و شوخی می باشد.
با توجه به اینکه در جلوگیری از شیوع  این بیماری نیاز به اتحاد و همکاری و مسوولیت پذیری تک تک افراد جامعه می باشد،داشتن ترس بجا و اضطراب بهنجار در جهت مدیریت و پیشگیری این بیماری کاملا تاثیر گذرا است.
بسیاری از عزیزان با نشان دادن بی تفاوتی و جلوه دادن اینکه کرونا  آنقدر هم مهم‌ و خطرناک نیست می توانند ضربه بزرگی به شیوع و‌سرعت این بیماری بزنند.

 راهکار ها

  اولین و مهم ترین راهکار ی  که می تواند در کنترل، تثبیت و کاهش این بیماری کمک کند ایجاد محدودیت در همه موقعیت ها و شرایط زندگی می باشد و افراد بهتر این محدودیت را فرصت شایسته ای بدانند که با تردد نکردن و قرنطینه خانگی می توانند به خود ، خانواده و اجتماع کمک کنند.
ضرورت دارد مشاغلی که نیازهای ضروری جامعه را در حال حاضر تامین نمی کند مانند پوشاک، لوازم خانگی، قنادی ها و...در همه استان تا زمانی که از دوران اوج بیماری کاسته شود، تعطیل شود.

جایگاه بزرگان و ریش سفیدان 

 بزرگان و ریش سفیدان ‌می توانند با آموزش های فراوان به جامعه هدف مبنی بر عدم ‌تردد نابجا به پیشگیری بیماری کرونا کمک‌کنند.

لازم به ذکر است پیشنهادات صحیح وزارت بهداشت مبنی بر شستشوی دست و دهان ، استفاده ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده تشدید شود.  ولی تمام نکات بدون حذف تردد نابجا و نداشتن قرنطینه خانگی تاثیری نخواهد داشت.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .