عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نمایشگاه های دام و طیور زمینه ورود سرمایه گذاران به گلستان را فراهم کنند

معاون برنامه ریزی استاندار گلستان :

نمایشگاه های دام و طیور زمینه ورود سرمایه گذاران به گلستان را فراهم کنند

نمایشگاه های دام و طیور زمینه ورود سرمایه گذاران به گلستان را فراهم کنند

معاون برنامه ریزی استاندار گلستان گفت: نمایشگاه های دام و طیور زمینه ورود سرمایه گذاران به گلستان را فراهم کنند.

علی مرگدری بعد از ظهر سه شنبه در افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی دام و طیور درمحل نمایشگاه های بین اللملی گرگان، با بیان این که باید بستری در گلستان برای تولید کنندگان فراهم شود تا از برگزاری چنین نمایشگاه هایی بهره کافی را ببرند، گفت: در سال گذشته بحث اقتصاد مقاومتی را به عنوان یک راهبرد و نگاه جامع برای برون رفت از شرایطی که به کشور تحمیل می شود در نظر گرفتند.

وی ادامه داد: با برپایی این نمایشگاه ها باید دنبال یک خروجی باشیم و هدف از برگزاری چنین نمایشگاه هایی برای ما مشخص باشد. با توجه به این که سرمایه گذاران از استان های دیگر هم به گلستان آمده اند می تواند چنین نمایشگاه هایی محل تبادل افکار و اندیشه ها در جهت بهبود و ارتقا باشد.

مرگدری با تاکید بر این که نباید خودمان را به اعداد و ارقام خوش کنیم گفت: هر چند کمیت بک نقطه هدف برای ما است اما در برگزاری نمایشگاه ها خیلی دنبال اعداد و ارقام نباشیم و کیفیت برای ما مهم تر باشد.

علی مرگدری افزود: بخش کشاورزی در حوزه امنیت غذایی و سلامت غذا می تواند بسیار موثر باشد. سلامت دام، طیور، مکمل ها، کشتارگاه ها، نگهداری، بسته بندی، انتقال، بازار و فروش یک چرخه بسیار طولانی است که بحث سلامت در آن مورد اهمیت است.

مرگدری گفت: در حوزه صنعت دام و طیور آدم های توانمندی در گلستان داریم که از نظر علمی پتانسیل های ما به حساب می آیند و استان ما می تواند یک پایگاه برای کل کشور و منطقه باشد.

معاون برنامه ریزی استاندار گلستان افزود: باید برنامه های خود را در بحث دارو و مکمل ها و مسایل مربوط به غذا توسعه بدهیم و در این صنعت هنوز خلا های بسیاری داریم و هنوز در یک سوم راه هستیم و در بعضی از حوزه ها زیر 20 درصد پتانسیل خود را به نمایش گذاشته ایم.


تأیید کننده خبر : adibzade
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .