عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » زنان در جمهوري اسلامي عهده دار مسئوليتهاي بزرگ سياسي و اجرايي هستند


زنان در جمهوري اسلامي عهده دار مسئوليتهاي بزرگ سياسي و اجرايي هستند

معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار گلستان گفت: به بركت نظام مقدس جمهوري اسلامي، زنان در كنار مردان عهده دار مسئوليتهاي بزرگ سياسي، اجرايي ، اقتصادي و ... در كشور هستند.

 "علي اصغر طهماسبي" در نشست مشاوران امور بانوان دستگاههاي اجرايي استان افزود: با پيروزي انقلاب اسلامي و ارتقاء جايگاه زنان در نظام اجتماعي ، امروز شاهد هستيم كه زنان ما در مسئوليتهاي بزرگ سياسي و اجتماعي از فرماندار و بخشدار گرفته تا نماينده مجلس و مناصب بسيار بالاتر، مشغول به خدمت رساني هستند.

 وي خاطرنشان كرد: هر جايي كه نظام مقدس جمهوري اسلامي به بانوان اعتماد كرده و مسئوليتي را در اختيار زنان فرهيخته و تحصيل كرده قرار داده است، جواب اين اعتماد را دريافت كرده و بانوان ما نشان داده اند كه مديراني با كمترين حاشيه ها هستند.

 رئيس كارگروه بانوان و خانواده استان اظهار داشت: در بحث حقوق انساني و اجتماعي نظام مقدس جمهوري اسلامي به تأسي از آموزه هاي دين مبين اسلام هيچ تفاوتي را ميان زن و مرد قائل نيست و اگر استكبار جهاني در خصوص زنان جامعه ما با ابراز نگراني بحث حقوق بشر را مطرح ميكنند بهتر است كه به آفتهايي كه در كشورهاي خودشان در حوزه زن وجود دارد بپردازند.

وي ادامه داد: همه ما ميدانيم كشورهايي هستند كه مورد حمايت آشكار جهان استكبار قرار دارند و در اين كشورها زنان از اولين حقوق اجتماعي كه همان حق رأي است محروم مي باشند.

طهماسبي بيان داشت: جمهوري اسلامي پس از پيروزي انقلاب اين امكان را در قانون اساسي بوجود آورده و زنان در جامعغه ما از حقوق مساوي با مردان برخوردارند و به آنها حق تعيين سرنوشت و انتخاب داده است.

 وي با بيان اينكه توسعه همه جانبه كشور در دستور كار دولت تدبير و اميد قرار دارد خاطرنشان كرد: براي دستيابي به سند چشم انداز كشور بايد از ظرفيتهاي علمي بانوان در تمامي عرصه ها بهره مند شويم.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به افزايش بودجه سلامت كشور در دولت يازدهم گفت: مردم ما در گذشته رقمي معادل ۳۵ تا ۳۷ درصد از هزينه هاي بيمارستانهاي دولتي را پرداخت مي كردند كه امروز با تدبير دولت يازدهم ما از ميانگين جهاني كه ۱۷ درصد بوده فراتر رفته و به رقم پرداختي ۱۰ درصد در شهرها و ۵ درصد در روستاهاي كشور رسيده ايم.

وي در پايان بر ضروروت استفاده از تمامي ظرفيتهاي موجود در دستگاههاي اجرايي ، فرمانداريها، سازمانهاي مردم نهاد و ... در پيشبرد اهداف حوزه بانوان استان تأكيد كرد.


تأیید کننده خبر : adibzade
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1314
  • کد خبر : 718