عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » استان گلستان به لحاظ درصد جمعیت روستایی در رتبه دوم کشور قرار دارد

مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان:

استان گلستان به لحاظ درصد جمعیت روستایی در رتبه دوم کشور قرار دارد

 مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان با بیان اینکه استان گلستان به لحاظ جمعیت روستایی رتبه دوم کشور را داراست، گفت: ۴۶.۶ درصد از جمعیت استان گلستان در روستاها سکونت دارند.

علی نصیبی مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بالاترین درصد جمعیت روستایی مربوط به شهرستان مراوه تپه با ۸۴.۲ درصد و کمترین درصد جمعیت روستایی مربوط به شهرستان گرگان با ۲۳.۹ درصد می باشد.
 وی با بیان اینکه ۳۱۴۱ عضو شورای روستایی و ۹۰۸ دهیاری در استان گلستان وجود دارد گفت: تعداد بانوان عضو شورا ۷۸ نفر و تعداد بانوان دهیار در استان ۶۸ نفر می باشند.
وی یادآور شد: دهیاران علاوه بر اقدامات گسترده در جهت توسعه عمرانی، اقتصادی و فرهنگی اجتماعی روستاها در مواجهه با بحران هایی همچون سیل و کرونا در خط مقدم فعالیت و مبارزه بودند اما عمده فعالیت های این نهاد به خوبی برای مردم تبیین نشده است
علی نصیبی همچنین در خصوص ماشین آلات واگذار شده به دهیاری ها تصریح کرد: ۲۴۰ دستگاه خودرو حمل پسماند، ۱۱۶ دستگاه بیل بکهو، ۱۱ مینی لودر و ۳۶ خودرو آتش نشانی از ابتدای راه اندازی این نهاد در استان گلستان، به دهیاری ها واگذار شده است.
مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان اظهار داشت: واریزی دولت به حساب دهیاری ها در سال ۹۷، ۳۵ میلیارد و ۹۸۲ میلیون تومان و در سال ۹۸ علیرغم تمام مشکلات مالی و محدودیتهای موجود، ۸۴ میلیارد و ۲۵۲ میلیون تومان بوده که این میزان در مقایسه با سال ۹۷، رشد ۱۳۴ درصدی داشته است.
علی نصیبی خاطرنشان کرد: به لحاظ ارزش ریالی، ۵۱.۷۲ درصد از اعتبارات پروژه های سال ۹۸ استان گلستان در روستاها هزینه شده است.
 مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گفت: ۴۲ میلیارد و ۹۷۵ میلیون تومان از محل ماده ۱۰ جهت جبران خسارت سیل به تاسیسات عمومی روستاها، برای دهیاری های استان گلستان در نظر گرفته شده که تاکنون ۵۰ درصد آن تخصیص یافته است.
علی نصیبی افزود: علاوه بر این، ۵۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل به تاسیسات عمومی روستاها در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: در بحث تسهیلات اشتغال روستایی که با محوریت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری شد به ۵۸۹۲ طرح اشتغالزا، تسهیلات ارزان قیمت به ارزش ۴۴۴ میلیارد تومان پرداخت شده است.
علی نصیبی گفت: اداره کل امور روستایی و شوراها استانداری گلستان در پنج ارزیابی متوالی شش ماهه دفاتر امور روستایی و شوراها استانداری ها، در رتبه های اول تا سوم کشور بوده است.
 وی با تقدیر از تلاشهای دهیاران و شوراهای روستایی در جهت عمران و آبادانی و توسعه پایدار روستاها از نمایندگان مجلس تقاضا کرد در طرح ها و لوایح مورد بررسی حمایت لازم را از نهاد دهیاری داشته و مانع از ایجاد محدودیتهای متوالی برای این مجموعه توسط برخی دستگاه ها و نهادهای موازی شوند.
 به جهت تقویت نقاط قوت و آسیب شناسی مشکلات طی حداکثر ده روز آینده با رعایت فاصله گذاری اجتماعی نشست نقد عملکرد دهیاری ها در استان گلستان را برگزار می کنیم.

تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .