عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » باید فضای عرضه و تقاضا در عرصه رسانه متناسب شود

معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ویدئو کنفرانس آیین روز خبرنگار در گلستان؛

باید فضای عرضه و تقاضا در عرصه رسانه متناسب شود

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

 

باید فضای عرضه و تقاضا در عرصه رسانه متناسب شود

معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ویدئو کنفرانس آیین روز خبرنگار در گلستان با تاکید بر اینکه باید فضای عرضه و تقاضا در عرصه رسانه متناسب شود اظهار کرد: در رسانه نتوانستیم فضای عرضه و تقاضا را به نتیجه برسانیم و تولید رسانه ها به دست گیرنده ها نمی رسد و امروز تنها بر اساس نیازهای خود تولید محتوا می کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان دکتر محمد خدادی که عصر یکشنبه 19 مرداد به صورت ویدئو کنفرانس در آیین گرامیداشت روز خبرنگار در گلستان با حضور استاندار گلستان و اصحاب رسانه حضور یافت، با بیان اینکه امروز ۱۳ هزار رسانه در کشور فعالیت دارند، گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در رسانه های فاقد بیمه فعالیت می کنند.

وی افزود: امروز قدرت اصلی در دنیا اطلاعات است و قدرت اطلاعات در کنار هر چیزی قرار بگیرد منجر به ارزش افزوده می شود.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در عصر اطلاعات قرار داریم و نسخه های دیروز به درد کسی نمی خورد ولی تیتر امروز ما مربوط به دهه های گذشته است.

وی متذکر شد: چیزی به نام انحصار و محدودیت اطلاعات در جامعه وجود ندارد و امروز از مخاطب اطلاعات به دست رسانه ها می رسد و در این فضا تنها شغلی که در دنیا تکثیر شده است شغل رسانه است.

خدادی با بیان اینکه امروز محتوای انتشار مطبوعات بسیار حائز اهمیت است، متذکر شد: رسانه دیگر برای خبر نیست و خبر در مدت کوتاهی از طریق شبکه های اجتماعی منتشر می شود و رسانه ها برای بعد از خبر است.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: راه مبارزه با کرونا این است که افراد با دریافت اطلاعات صحیح از منبع موثق به باور برسند و این باور تبدیل به یقین و این یقین به اقدام منجر شود.

دکتر خدادی به دغدغه خبرنگاران تاکید کرد و بیان کرد: موضوعاتی که مطرح شد نکات درستی است و انتظارات نیز حداقلی است و پاسخ همه انتظارات به اقتصاد استان باز می گردد.

وی افزود: در رسانه نتوانستیم فضای عرضه و تقاضا را به نتیجه برسانیم و تولید رسانه ها به دست گیرنده ها نمی رسد و امروز تنها بر اساس نیازهای خود تولید محتوا می کنیم.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: مردم از شیر آب می توانند آب بخورند ولی آب معدنی می خریدند و باید شرایطی فراهم شود که مخاطبان و افراد جامعه نیازمند کسب اطلاعات رسانه ها باشد و حتی هزینه برای آن باشند.

خدادی بیان کرد: از سال گذشته تا امروز رسانه ها از ارز چهار هزار و 200 تومانی از یارانه کاغذ بهره مند شدند و هیچ رسانه ای به خاطر کاغذ در کشور تعطیل نشده است.

وی گفت: در گذشته به اسم رسانه یارانه می دادیم ولی امروز به کارکرد رسانه یارانه می پردازیم، در ایام کرونا استهمال تسهیلات در حوزه رسانه داشتیم و درد اصلی رسانه به عرضه و تقاضا بر می گردد.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: آینده رسانه در فضای تخصصی شدن است و فضای تخصصی باید براساس نیاز به روز مخاطب باشد.

خدادی تاکید کرد: رسانه ها باید به سمت مولدسازی بروند و در این صورت مخاطب نیز بدست می آورد، رسانه های ما باید به سمتی بروند که آن چیزی که دیگران نمی دانند را منتشر کنند.

وی گفت: جریان رسانه در کشور ما در حوزه کرونا مهارت و قدرت خود را به اثبات رساند و در جریان کرونا اصحاب رسانه پا به پای مدافعان سلامت حضور داشتند و حتی رسانه های چاپی نیز در فضای مجازی فعالیت کردند.



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .