عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رشد اقتصادی روستاها با تلاش اداره کل روستایی و دستگاه های اجرایی ارزشمند است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان در همایش گرامیداشت روز روستا و عشایر ؛

رشد اقتصادی روستاها با تلاش اداره کل روستایی و دستگاه های اجرایی ارزشمند است

رشد اقتصادی روستاها با تلاش اداره کل روستایی و دستگاه های اجرایی ارزشمند است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در روستاها اظهار کرد:رشد اقتصادی روستاهای استان با تلاش اداره کل روستایی و دستگاه های اجرایی مرتبط ارزشمند است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان مهندس میر محمد غراوی در همایش گرامیداشت روز روستا و عشایر تصریح کرد: سند دار شدن املاک روستایی زمینه ماندگاری روستاییان در روستاها را فراهم می آورد.
وی افزود : مقرر شد با همکاری بنیاد مسکن کشور بازنگری طرح هادی ۴۵ روستا انجام شود
 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت:  اقدامات دولت در مناطق عشایری و سکونتگاه های روستایی باید به گونه ای باشد که از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری شود.
وی با اشاره به اینکه تامین معیشت و اقتصاد خانوار و ارائه خدمات رفاهی مورد نیاز روستاییان و عشایر جزو اولویت های دولت بوده است گفت: از اول انقلاب تاکنون خوشبختانه اقدامات بسیار ارزنده ای در این راستا انجام شده است، اگرچه در برخی از نقاط مرزی و عشایری استان کمبودهایی را داریم، اما در سایر نقاط استان در مورد خدمات زیربنایی از جمله برق، گاز و مخابرات و ... مشکل خاصی وجود ندارد و همه این ها تامین شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: اغلب روستاهای استان دارای طرح هادی روستایی می باشند و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با کمک دهیاری ها در حال اجرای طرح های هادی روستاییست. 
 مهندس غراوی افزود: هر ساله اعتبارات خوبی برای آسفالت معابر، دفع آب های سطحی، ایجاد پارک و تامین ماشین آلات خدماتی مورد نیاز روستا از طریق مکانیزم ماده ۵۸ در سازمان شهرداری ها و دهیاری ها فراهم شده و به تناسب جمعیت بین شهرستان ها و روستاها توزیع می شود.
 وی با تاکید بر لزوم انجام بیمه حوادث تمامی واحد های مسکونی روستایی استان گفت: طبق دستورالعمل بودجه ۹۹ دهیاری میتواند بخشی از اعتبارات جاری را برای بیمه منازل آن روستا اختصاص دهد لیکن انجام این مهم نیازمند مشارکت مردم است.
 وی گفت: تاکنون بیش از ۵۰ درصد از واحدهای مسکونی روستاهای استان تحت پوشش بیمه قرار‌ گرفتند که ثمره آن در حوادث اخیر، بخصوص در زلزله رامیان محرز شد.
 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: رشد چشمگیر شاخص های توسعه روستایی استان گلستان ثمره تلاش خوب دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، بخشداران، فرمانداران و دستگاه های اجرایی استان در این زمینه بوده است.
 وی افزود: پیگیری ها برای جذب اعتبار جهت بازنگری طرح هادی ۴۵ روستای پر جمعیت استان گلستان انجام شده است.
 مهندس غراوی گفت: یکی دیگر از موارد مهمی که روستاییان را امیدوار به زندگی در روستاها می کند، سند دار کردن اراضی روستایی است. بخشی از اراضی روستاهای استان گلستان متعلق به بنیاد مستضعفان می باشد که با همکاری این بنیاد و سایر نهادها، تلاش می شود تا اراضی داخل بافت روستا، بصورت رایگان به اهالی واگذار شود.

رشد اقتصادی روستاها با تلاش اداره کل روستایی و دستگاه های اجرایی ارزشمند است

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .