عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » استان گلستان از مقاصد اصلی سرمایه‌گذاران حوزه اقتصادی و صنعتی است

معاون استاندار گلستان در آئین متمركز افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های دهه فجر شهرستان گالیکش:

استان گلستان از مقاصد اصلی سرمایه‌گذاران حوزه اقتصادی و صنعتی است

استان گلستان از مقاصد اصلی سرمایه‌گذاران حوزه اقتصادی و صنعتی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان در آئین متمرکز افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان گالیکش گفت: گلستان به‌دلیل وجود جاذبه‌های فراوان اقتصادی و صنعتی از مقاصد اصلی سرمایه‌گذاران و جزء پنج استان دارای تمایل زیاد برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گالیکش، ابراهیم کریمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان روز پنجشنبه (۱۶بهمن‌ماه) در مراسم متمرکز افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۶۸ پروژه عمرانی و اقتصادی گالیکش که باحضور فرماندار گالیکش، نماینده مردم شرق گلستان در مجلس، ائمه جمعه شیعه و سنی شهرستان و تنی چند از مدیران استانی و شهرستانی در محل کانون شهید محمدباقر خسروی گالیکش برگزار شد، اظهار داشت: گلستان پذیرای سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف است و رفع موانع برای فعالیت آنان در اولویت امور قرار دارد.

وی با تاکید بر حل مشکلات موجود در ناحیه صنعتی گالیکش، گفت: هیچ محدودیتی در تامین زمین، امکانات و تسهیلات برای افراد متقاضی سرمایه‌گذاری در این شهرستان وجود ندارد.

به گفته کارشناسان، کمبود زیرساخت و نبود زمین کافی در ناحیه صنعتی ۲۴ هکتاری گالیکش از مهمترین موانع پیش‌روی سرمایه‌گذاران است و این شهرستان برای استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی جدید به ۵۰ هکتار زمین دیگر نیاز دارد.

معاون استاندار گلستان افزود: مردم و مسئولان گالیکش با معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های این شهرستان می‌توانند زمینه حضور بیشتر سرمایه‌گذاران را فراهم کنند.

کریمی با اشاره به خدمات نظام به مردم گلستان با وجود تنگناهای اقتصادی و مشکلات مالی گفت: سه هزار و ۱۴۱ پروژه عمرانی، تولیدی، اقتصادی و اشتغالزا با صرف افزون بر ۵۸ هزار و ۶۷۳ میلیارد ریال اعتبار تا پایان دهه فجر در این استان بهره‌برداری و یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود که در مقایسه با هزار و ۲۹۹ پروژه مدت مشابه سال گذشته افزایش قابل توجهی یافته است.

وی اظهار داشت: با بهره‌برداری از پروژه‌های دهه فجر امسال ۶ هزار و ۹۴۷ فرصت شغلی برای جوانان جویای کار استان گلستان ایجاد می‌شود.

معاون استاندار گلستان همچنین با اشاره به موضوعات مربوط به تنظیم بازار، گفت: به دلیل شرایط اقتصادی و محدودیت‌های وارداتی در تامین برخی اقلام مورد نیاز مردم مانند تخم‌مرغ، مرغ و روغن مشکلاتی ایجاد شد که با تلاش اداره کل صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی استان این اقلام در حال تامین و عرضه است.

کریمی تاکید کرد: در تامین روغن، تخم‌مرغ و مرغ در گلستان کمبودی وجود ندارد و فقط در توزیع دچار مشکل هستیم.

 

فرماندار گالیکش نیز در این مراسم گفت: با وجود گذشت ۱۰ سال از شهرستان‌ شدن گالیکش هنوز تعدادی از ادارات آن با مرکزیت مینودشت اداره می‌شود.

علی‌اصغر میرزایی افزود: برای استقرار ادارات موانع قانونی وجود ندارد اما یکی از شروط در اختیار قرار دادن عرصه برای ساخت و یا مکان مناسب است که حل این مشکل همراهی و پیگیری بزرگان و افراد صاحب نفوذ شهرستان در کنار مسوولان را می‌طلبد.

وی افتتاح ۱۱۳ پروژه و آغاز عملیات اجرایی ۵۵ پروژه با ۹۱۱ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال را سهم گالیکش در دهه فجر امسال عنوان کرد و گفت: با اجرای این پروژه‌ها ۹۳ فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد شده است.

فرماندار گالیکش، ۱۴۵ واحد مسکن محرومان، ۲۳۴ مسکن ویژه روستایی، تولید کارخانه خوراک آبزیان، ایمن سازی و ساماندهی تقاطع هم‌سطح سه راهی گالیکش-کلاله-گلستان، ۱۴ طرح هادی روستایی، ارتقاء پوشش اینترنت همراه اول از ۳g به ۴g روستایی، پرورش ماهی سردآبی، ریسندگی نخ ابریشم، ۲ واحد گلخانه سبزی و صیفی، ۴ واحد بومگردی روستایی، ۲ زمین چمن مصنوعی فوتبال را از مهمترین پروژه‌های افتتاحی و احداث کانال‌های بتنی اراضی زراعی، طرح هادی ۱۴ روستا، بازارچه صنایع دستی گالیکش و ساختمان بخشداری لوه و شهرداری صادق‌آباد را از مهمترین پروژه‌های کلنگ‌زنی این شهرستان عنوان کرد.

گفتنی است شهرستان گالیکش حدود ۶۴ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب گوناگون دارد که ۵۵ درصد آن در ۶۲ روستا زندگی می‌کنند و اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی استوار است.

استان گلستان از مقاصد اصلی سرمایه‌گذاران حوزه اقتصادی و صنعتی است

 

استان گلستان از مقاصد اصلی سرمایه‌گذاران حوزه اقتصادی و صنعتی است

 

استان گلستان از مقاصد اصلی سرمایه‌گذاران حوزه اقتصادی و صنعتی است

 

استان گلستان از مقاصد اصلی سرمایه‌گذاران حوزه اقتصادی و صنعتی است

 

استان گلستان از مقاصد اصلی سرمایه‌گذاران حوزه اقتصادی و صنعتی است

 

 


ارسال کننده خبر : فرمانداری گالیکش
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : تمکی
  • بازدید : 379
  • کد خبر : 80573