عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۷۹۲ پروژه عمرانی خدماتی دهیاری ها در گلستان انجام شد

با حضور معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور؛

بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۷۹۲ پروژه عمرانی خدماتی دهیاری ها در گلستان انجام شد

بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۷۹۲ پروژه عمرانی خدماتی دهیاری ها در گلستان انجام شد

بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۷۹۲ پروژه دهیاری ها در گلستان با حضور معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و با اعتبار بیش از ۵۰۴ میلیارد ریال انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، طی سفر دو روزه(۲۸ و ۲۹ اردیبهشت)دکتر قربانی معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و دکتر کریمی مدیرکل هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی این سازمان به گلستان با همراهی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان، مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری و دیگر مسئولین ملی و محلی بازدید ها، افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه ها در استان صورت گرفت.

اولین برنامه این سفر، بازدید از روستای جعفرآباد بخش بهاران گرگان و پروژه های عمرانی دهیاری بود که در این بازدید مهندس غراوی اظهار کرد: طی ۲ سال گذشته بیش از ۳۶۰۰ پروژه عمرانی مقیاس متوسط و کوچک توسط دهیاری های استان گلستان در روستاها اجرا شده است.

سپس مدیران ارشد سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از پروژه بهسازی معابر روستای حاجیلرقلعه گنبدکاووس بهره برداری کردند این پروژه شامل زیرسازی و آسفالت و اجرای جدول می باشد که با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

در ادامه برنامه گنبدکاووس دکتر قربانی معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به همراه مهندس غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، کریمی معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس و علی نصیبی مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری از کارگاه تولید محصولات خانگی اجه در روستای آق قایه گنبدکاووس بازدید کردند.

دکتر قربانی در بازدید از این کارگاه اظهار کرد: در سال های اخیر با پرداخت تسهیلات اشتغالزا به روستاییان کشور، شاهد ایجاد کارگاه های تولیدی و اشتغالزا متعدد در سطح روستاهای کشور بودیم که این امر منجر به رونق اقتصادی روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها شده است.

در ادامه برنامه های روز اول سفر بهره برداری از طرح درآمدزای روستای کفشگیری گرگان باحضور دکتر قربانی معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و مهندس غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری انجام شد و پروژه انتقال آب روستای کفشگیری بخش مرکزی گرگان به طول ۹ کیلومتر که از جمله طرحهای درآمدزا دهیاری می باشد با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

این پروژه با دریافت تسهیلات توسط دهیاری از محل تسهیلات کم بهره سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و با هدف ایجاد منابع درآمدی پایدار برای دهیاری عملیاتی شده است. 

سپس بهره برداری از پروژه بهسازی معابر روستای توشن گرگان شامل زیرسازی و آسفالت معابر و احداث کانال هدایت آب های سطحی روستای توشن بخش مرکزی گرگان با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال انجام شد.

این پروژه که شامل ۴۳۰۰ مترمربع زیرسازی و آسفالت و احداث کانال هدایت آب های سطحی به متراژ ۵۰۰ متر طول می باشد، از محل اعتبارات دهیاری توشن به اجرا درآمده است.

در ادامه معاون امور دهیاری ها طی نشستی با مسئولین مالی و فنی منتخب دهیاری های استان دیدار کرد. در این نشست ضمن ارائه پیشنهادات و تبادل نظر، موضوعاتی همچون وضعیت اداری و امنیت شغلی دهیاران و کارکنان دهیاری ها نیز مطرح و مقرر شد برخی موارد به صورت کشوری و برخی استانی پیگیری شود.

براساس برنامه زمان بندی در روز دوم سفر دکتر قربانی به گلستان با همراهی دکتر حق شناس استاندار گلستان، ابتدا ۳ دستگاه خودرو عمرانی خدماتی به دهیاری های استان تحویل داده شد تا شمار ماشین آلات اهدایی به دهیاری های گلستان به ۴۱۰ خودرو برسد.

۳ دستگاه خودرو عمرانی خدماتی تحویل شده شامل یک دستگاه بیل بکهو به دهیاری بهلکه شیخ موسی بخش مرکزی آق قلا، یک دستگاه نیسان به دهیاری قلمی بخش مرکزی مینودشت، یک دستگاه نیسان به دهیاری مالای شیخ گینک بود.

سپس آیین بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۷۹۲ پروژه عمرانی و خدماتی دهیاری های استان با اعتبار بیش از ۵۰ میلیارد تومان برگزار شد و علی نصیبی مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان در این آیین با حضور دکتر حق شناس استاندارگلستان، دکتر قربانی معاون امور دهیاری ها و دکتر کریمی مدیرکل امور عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها و مهندس غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، ضمن بیان خیرمقدم به مدیران حاضر در جلسه اظهار کرد: در بهمن ماه ۱۳۹۹ برای اولین بار استارت طرح ابتکاری هر روستا یک پروژه در گلستان زده شد و ۷۳۰ پروژه با اعتبار ۳۷ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی شد.

وی افزود: امروز نیز ۷۹۲ پروژه عمرانی و خدماتی دهیاری های استان با اعتبار بیش از ۵۰ میلیارد تومان افتتاح و یا کلنگ زنی می شود که پروژه هایی کوچک و متوسط اما تاثیرگذار هستند و پروژه های کلنگ زنی شده نهایتا ظرف ۳ ماه آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی ادامه: اگرچه برنامه ریزی و خلاقیت در توسعه موثر است اما اعتبارات کافی برای اجرای پروژه ها نیاز است و از مسوولین تقاضا داریم در زمینه توزیع ملی عوارض ارزش افزوده به جای توزیع استانی همکاری لازم را داشته باشند 

در ادامه این مراسم استاندار گلستان گفت: دهیاران و بخشداران در خط مقدم اقدامات و فعالیت ها هستند و چه در زمینه پیشگیری و مقابله با کرونا، طرح بیماریابی و غربالگری و چه در حوادثی نظیر سیل، رانش زمین و زلزله تلاش های لازم را داشته اند

دکتر حق شناس گفت: در دولت ۱۱ و ۱۲ توجه ویژه ای به روستاها شده و طرح های هادی، بهسازی معابر، شن ریزی ها و ارتقا فضای سبز روستایی انجام شده است و در این دولت تعداد ایستگاه های آتش نشانی روستایی از ۶ ایستگاه به ۳۴ ایستگاه ارتقا یافته است. همچنین طرح تفکیک زباله از مبداء در ۱۰۰ روستای استان در حال انجام است و تلاش داریم تعداد روستاهای هدف طرح را افزایش دهیم.

همچنین استاندار گلستان در خصوص انتخابات پیش رو یادآور شد: انتخابات امری پراهمیت است و فارغ از انتخاب چه کسانی ، سلامت و امنیت انتخابات از اهمیت ویژه ای برخوردار است و دهیاران و بخشداران توجه داشته باشند هر فعالیتی در چارچوب قانون جهت ارتقا مشارکت مردم در انتخابات مجاز است.

سپس دکتر قربانی معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به همراه مهندس غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری از کارگاه آموزشی توجیهی اطفا حریق ویژه دهیاران شهرستان گرگان، بازدید کردند.

مهندس غراوی در این بازدید اظهار کرد: خوشبختانه با راه اندازی ۲۸ پایگاه آتش نشانی روستایی در دولت های یازدهم و دوازدهم، تعداد این پایگاه ها در استان گلستان به ۳۴ پایگاه رسیده است.

آخرین برنامه سفر 2 روزه دکتر قربانی به گلستان بهره برداری از پروژه پیاده رو سازی روستای ینقاق شهرستان گالیکش بود که طی آن پروژه پیاده رو سازی روستای ینقاق بخش مرکزی گالیکش با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.این پروژه به متراژ ۲۰۰۰ مترمربع  از محل اعتبارات دهیاری ینقاق به اجرا درآمده است.

لازم به ذکر است ۴۷ درصد جمعیت گلستان در روستاها ساکن هستند.

بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۷۹۲ پروژه عمرانی خدماتی دهیاری ها در گلستان انجام شد

 

بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۷۹۲ پروژه عمرانی خدماتی دهیاری ها در گلستان انجام شد

 

بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۷۹۲ پروژه عمرانی خدماتی دهیاری ها در گلستان انجام شد

 

بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۷۹۲ پروژه عمرانی خدماتی دهیاری ها در گلستان انجام شد

 

بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۷۹۲ پروژه عمرانی خدماتی دهیاری ها در گلستان انجام شد

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .