عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مردم مهمترین نقش را در حفظ و احیای محیط زیست دارند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان:

مردم مهمترین نقش را در حفظ و احیای محیط زیست دارند

مردم مهمترین نقش را در حفظ و احیای محیط زیست دارند

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت : مردم و سازمانهای مردم نهاد مهمترین نقش را در حفظ واحیای محیط زیست کشور دارند.

 "علی اصغر طهماسبی" در نشست هم اندیشی مدیران محیط زیست استان و قضات دادگستری افزود: حمایت از گروههای مردم نهاد و NGO های فعال در این عرصه وظیفه ماست و باید قدردان افرادی باشیم که بدون هیچ چشمداشتی نسبت به میراث طبیعی و محیط زیست کشور خود، احساس مسئولیت می کنند.

 وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: محیط زیست و منابع طبیعی مثل هوای نفس کشیدن برای ما واجب است و همه باید در حفظ و حراست از آن کوشا باشیم.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خاطرنشان کرد: استان گلستان دارای منابع طبیعی و محیط زیست بکری است که نباید اجازه دهیم با ساخت و سازهای بی رویه و غیراصولی ، این موهبت الهی کمرنگ شود.

 وی ادامه داد: در این زمینه نباید بگذاریم اتفاقی که سالهای پیش در روستای زیارت گرگان رخ داد با آنهمه هجم ساخت و ساز در جاهای دیگر استان نیز رخ دهد.

 طهماسبی تأکید کرد: در این بین باید از ظرفیت دستگاه قضایی، استانداری و سایر نهاد ها استفاده کنیم و جلوی ساخت و سازهای بی رویه در محیط طبیعی را بگیریم و با پیشگیری نگذاریم تا اول بنایی ساخته شود و بعد از کشمکش های فراوان و وقت گیر بخواهیم آنجا را تخریب کنیم.

 وی تصریح کرد: همه ما موظف هستیم تا مانع سوء استفاده از منابع طبیعی و محیط زیست کشور شویم و جدا از وظیفه سازمانی باید حفظ و حراست از محیط زیست را وظیفه انسانی و اخلاقی خود بدانیم.

 معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار، کاهش آلودگی های زیست محیطی را نیازمند عزم ملی و مدیریت جهادی دانست و افزود: همه دستگاههای دولتی باید در کنار محیط زیست خود را مکلف به کمک و انجام وظیفه در این حوزه بدانند.

 وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کمبود آب در استان گفت: بیش از 10 هزار حلقه چاه آب دارای پروانه در گلستان وجود دارد که درحدود 80 درصد آب این چاهها در بخش شالیکاری مورد استفاده قرار می گیرد.

 طهماسبی ادامه داد: متأسفانه عدم وجود اراده قوی با متخلفان این حوزه و وجود چاههای آب غیر مجاز در استان باعث کاهش چشمگیر آب در سفره های زیرزمینی شده است که زنگ خطری برای همه ما می باشد و نتیجه ای جز خشکسالی در انتظار ما نخواهد بود.

 وی در پایان بر ضرورت اجرای جدی مدیریت پسماند زباله و فاضلاب ، توانمند سازی محیط زیست استان و توجه بیشتر به آمایش سرزمین با محوریت آب و محیط زیست در استان گلستان تأکید کرد.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .