عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » واحدهای تولیدی بدون مجوز استاندارد به مراجع قضایی معرفی شوند

معاون استاندار گلستان:

واحدهای تولیدی بدون مجوز استاندارد به مراجع قضایی معرفی شوند

 معاون عمرانی استاندار گلستان از اداره کل استاندارد خواست تا واحدهای تولیدی بدون شناسنامه را شناسایی و به مراجع قضایی معرفی کند.

رضا مروتی در نخستین جلسه شورای فنی استان در سال جاری، با اشاره به تاکید اداره کل استاندارد بر استانداردسازی مصالح ساختمانی به ویژه در مورد واحدهای تولیدی که هیچ‎گونه مجوزی برای تولید و بهره‎برداری ندارند، خاطرنشان کرد: این عادلانه نیست که تسهیلات و امکانات نظیر آب، برق و گاز در اختیار تولیدکننده‎ای قرار بگیرد که هیچ گونه شناسنامه و تعهدی برای تولید با کیفیت ندارد حال آنکه صنعتگران شناسنامه‎دار این تسهیلات و امکانات را به قیمت صنعتی دریافت می‎کنند.

 رئیس شورای فنی استان گلستان از اداره کل استاندارد خواست در نخستین فرصت ممکن واحدهای تولیدی بدون شناسنامه را شناسایی و ضمن معرفی به شورای فنی استان برای رسیدگی به مراجع قضایی معرفی کند.

 

ممنوعیت وجه ضمان بابت صدور پایان کار ساختمان‌های بدون تاییدیه آسانسور

 معاون عمرانی استاندار گلستان در این جلسه تصویب کرد: دریافت وجه ضمان یا تعهدنامه محضری در قبال صدور پایان کار برای ساختمان‎هایی که تاییدیه استاندارد آسانسور را دریافت نکرده‎اند، ممنوع شود.

 مروتی با صحه گذاشتن بر اهمیت استانداردسازی آسانسورها و تاثیر مستقیم آن بر ایمنی و سلامت کاربران تاکید کرد: شهرداری‎ها در دریافت تاییدیه ایمنی آسانسور هیچ نوع تعهدی را در این زمینه قبول نکنند.

 وی بر لزوم همکاری شهرداری‎ها در استانداردسازی آسانسورها و نیز تجهیزات بازی مستقر در پارک‎ها و شهربازی‎ها تاکید کرد و خواستار تعیین یک فرصت زمانی توسط استاندارد و مکاتبات بیشتر با شهرداری‎ها شد.

 رئیس شورای فنی استان گلستان تصریح کرد: پس از پایان مهلت مقرر در خصوص استانداردسازی شهربازی‎ها و آسانسورها، کوتاهی در این زمینه قابل اغماض نخواهد بود.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1183
  • کد خبر : 986