عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مسائل اقتصادي و معيشت مردم از دغدغه هاي رهبري در سالهاي اخير


مسائل اقتصادي و معيشت مردم از دغدغه هاي رهبري در سالهاي اخير

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: مسائل اقتصادی كشور و بحث معیشت مردم از دغدغه های جدی مقام معظم رهبری در سالهای اخیر بوده است.

"علی اصغر طهماسبی" در اولین جلسه كمیسیون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان در سال ۹۳ اظهار داشت: نامگذاری سالهای اخیر با عناوین اصلاح الگوی مصرف، همت مضاعف و كار مضاعف، تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی ، حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی و سال ۹۳ نیز به عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی و پیرو این نامگذاری ها مطرح كردن بحث اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب، نشان از تأكید ایشان به اهمیت مسائل اقتصاد داخلی و معیشت مردم دارد.
وی ادامه داد: برجسته سازی نقش مسائل اقتصادی در رویكرد مقام معظم رهبری در سالهای اخیر و در دهه اول انقلاب توسط امام راحل، نشان از تأكید بر خودكفایی و اهمیت حمایت از تولیدات داخلی دارد كه همه ما باید به آن اهتمام داشته باشیم.
طهماسبی تصریح كرد: مقام معظم رهبری در سالهای اخیر عمیقاً به مسأله حمایت از كار و سرمایه ایرانی و اهمیت تولیدات داخلی پرداخته اند و جلسات كمیسیون مبارزه با قاچاق كالا و ارز در استانها در مسیر پیروی از منویات مقام معظم رهبری تشكیل می شود تا بتوانیم با ارائه راهكارهای كارشناسی تولیدات داخلی را بیش از گذشته دریابیم.
وی اقتصاد مقاومتی را ارجحیت بخشی به تولیدات داخلی ، رفع دغدغه های مردم و فعال سازی توانمندیهای داخلی كشور دانست و بیان داشت: مردم ما به لحاظ فكر برتر در دنیا بی نظیرند و موفقیتهایی كه در تولید علم، فن آوری صلح آمیز هسته ای و نانوتكنولوژی بدست آورده ایم، نشاندهنده این موضوع است كه ایرانی همواره توانسته است فعل خواستن را صرف كند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار تأكید كرد: نگرانی امروز امریكا و هم پیمانانش و تمام فشارهایی كه به ما وارد می كنند بابت دستیابی جمهوری اسلامی ایران به انرژی هسته ای نیست بلكه به خاطر دستیابی جوانان فرهیخته ایرانی به این دانش است كه توانسته با عبور از خطوط قرمز آنها دانش هسته ای را در ایران اسلامی بومی سازی كند.
وی در ادامه یادآور شد: كشور ما از پیشینه بالای فرهنگی و هنری در جهان برخوردار است و باید از این پیشینه غنی و استعداد خدادادی نهایت بهره برداری را كنیم و به دنبال گمشده های خود در آن سوی مرزها نباشیم.
طهماسبی اظهار داشت: امروز سیل عظیمی از اجناس بی كیفیت خارجی از بازارهای مرزی و مناطق آزاد به شهرهای ما سرازیر می شود و مردم به دلیل عدم اطلاع رسانی مناسب و باورهای غلط فرهنگی اقدام به خرید این اجناس می كنند، حال آنكه مشابه ایرانی همین محصولات كه به مراتب از كیفیت بالاتری نسبت به نمونه های خارجی آن برخوردار است در بازار، با تقاضای كمتری مواجه می شوند.
وی با بیان اینكه مبارزه با قاچاق كالا باید از مبادی ورودی و در سرچشمه توزیع صورت گیرد خاطرنشان كرد: زمانی می توانیم حماسه اقتصادی مد نظر مقام معظم رهبری را تمام و كمال به منصه ظهور برسانیم كه بزرگترین مانع پیش روی اقتصاد سالم كه همان بحث قاچاق است، از پیش رو برداریم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار افزود: باید از تمامی ظرفیتهای كشور در این راه بهره مند شویم از مسئولین نظام تا نیروهای نظامی و انتظامی، مرزبانی، بسیج، مردم و رسانه های گفتاری و نوشتاری ، خبرگزاریها و خاصه رسانه ملی كه می توانند نقش پررنگی در اطلاع رسانی مناسب داشته باشند باید پای كار بیایند تا با همكاری هم بتوانیم به مقابله جدی با این معضل اقتصادی بپردازیم.
طهماسبی در پایان بر حضور مستمر در جلسات، تشكیل كارگروههای آموزشی در دستگاههای مرتبط ، تعامل و همكاری هر چه بیشتر دستگاههای عضو ستاد با دبیرخانه كمیسیون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان، معرفی كارشناس رابط دستگاهها به دبیرخانه و بازخوانی قانون جامع قاچاق كالا و ارز كشور و ارائه نقطه نظرات كارشناسانه در این خصوص تأكید كرد.


تأیید کننده خبر : shirangi
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1477
  • کد خبر : 99