عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شریک نجات همه بشریت شویم

استاندار گلستان برای کاهش تصادفات برون و درون شهری تاکید کرد:

شریک نجات همه بشریت شویم

شریک نجات همه بشریت شویم

  استاندار گلستان با ابراز نگرانی از بالابودن آمار تصادفات درون و برون شهری استان به دستگاههای متولی تاکید کرد که با کار ویژه و خودجوش در نجات همه بشریت شریک شویم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان؛ علی محمد زنگانه در دومین جلسه شورای راهبری تصادفات استان در سالن شهید باهنر استانداری گفت: هدف گذاری سال 1402 کاهش 25 درصدی تصادفات فوتی و 50 درصدی تصادفات جرحی است که لازمه آن برنامه ریزی صحیح و عملیاتی است.
وی، آمار تصادفات استان را براساس آمار پلیس راه در سال گذشته 459 فقره و تعداد تصادفات جرحی را از این بین 9 هزار فقره اعلام کرد.
زنگانه، یکی از مداخلات کاهش تصادفات را، اصلاح نقاط حادثه خیز بیان کرد و افزود: از آنجایی که بسیاری از فوتی ها، عابرین پیاده هستند، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بخش مهم دیگری از مداخلات به شمار می رود.
وی ادامه داد: ایمن سازی ماشین آلات و ادوات کشاورزی، ترویج استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسواران و آموزش نکات رانندگی صحیح به آنها برخی دیگر از این مداخلات است.
زنگانه از شهرداران و فرمانداران نیز خواست که آمار و نقشه نقاط حادثه خیز شهرهایی را که آمار تصادفات عابرین پیاده آنها بالاست با هماهنگی پلیس راه و راهور، تهیه و در اختیار شورای ترافیک و کمیسیون ایمنی حمل و نقل قرار داده تا پس از تصویب برای ایمن سازی آنها با اولویت بندی اقدام شود.
وی اظهارداشت: اجرای بموقع مصوبات کمیسیون ایمنی و شورای ترافیک و گزارش مستندات آنها تشویق و مزایایی را برای شهرداران و فرمانداران بدنبال دارد.
استاندار گلستان گفت: علاوه بر رفع نقاط حادثه خیز، ارتقای پایش و شناسایی خودروهای مخاطره آمیز و اعمال قانون توسط پلیس و اصلاح هندسی برخی از معابر و چراغ های راهنمایی نیز نقش مهمی درکاهش تصادفات می گذارد.
به گفته زنگانه، به دلیل حساسیت موضوع لازم است اعضای شورای شهر نیز در جلسات شورای ترافیک شرکت کنند
.این مقام عالی استان در این نشست نیز بر استقرار خودروهای هلال احمر، راهداری حمل و نقل جاده ای، پلیس راه و راهور، اورژانس و سایر دستگاههای اجرایی و ظرفیت های گوناگون دیگر با تجهیزات کامل کنترل و مراقبت از راه و عمود بر جاده ها و بویژه در نقاط حادثه خیز استان تاکید کرد تا در پیک دوم سفرهای نوروزی بعنوان عامل بازدارنده سرعت و کاهش تصادفات جاده ای عمل کنند.

شریک نجات همه بشریت شویم

 

شریک نجات همه بشریت شویم

 



تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .