عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پیام استاندار گلستان به مناسبت روز محیط بان و هفته محیط زیست


پیام استاندار گلستان به مناسبت روز محیط بان و هفته محیط زیست

 

پیام استاندار گلستان به مناسبت روز محیط بان و هفته محیط زیست

استاندار گلستان در پیامی روز محیط بان و هفته محیط زیست را به تمامی فعالان این عرصه تبریک گفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، متن کامل پیام دکتر علی محمد زنگانه به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

محیط زیست، اثری بی عیب و نقص از خلقت است که ضرورت دارد برای حفظ آن، به عنوان یک وظیفه مقدس، تلاشی مضاعف صورت پذیرد.

در عصر حاضر تنگناهای محیط زیستی، صرفا یک مسئله محلی و یا ملی نیست و با توجه به تاثیر محیط زیست بر ابعاد مختلف زندگی بشر، هر مشکل زیست محیطی در هر نقطه از این کره خاکی، معضلی برای نوع بشر محسوب می شود.

جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصول ارزشمند دینی و قانون اساسی و البته توجه ویژه مقام معظم رهبری مدظله العالی ، همواره محیط زیست را به عنوان یک اصل بنیادین مورد نظر قرار داده است.

گلستان به عنوان استانی که اقلیم های مختلف جغرافیایی را در خود جای داده و بخش قابل توجهی از جنگل های هیرکانی و پارک ملی گلستان و همچنین تالاب میانکاله و جزیره آشوراده در آن واقع شده است، سهم قابل توجهی در محیط زیست کشور دارد و دولت انقلابی و جهادی همواره تلاش کرده این میراث گرانقدر گذشتگان، با ظرافت و دقت به آیندگان منتقل شود.

روز محیط بان و هفته محیط زیست فرصتی مغتنم برای بازنگری در نگاه هایی است که با بهره برداری غیر اصولی و بی ضابطه، بر طبیعت و محیط زیست خسارات جبران ناپذیری را وارد می آورند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محیط زیست ، فرا رسیدن روز محیط بان و هفته محیط زیست را به همه فعالین و دلسوزان این عرصه گسترده، تبریک عرض می نمایم و امیدوارم با همت عمومی شاهد ارتقا سطح توجه به محیط زیست در استان باشیم و تمام اقدامات ما با پیوست محیط زیستی اجرایی شود.
 
علی محمد زنگانه 
استاندار گلستان

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .