عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تاریخ سازی و هویت سازی از اهم فعالیت های ثبت احوال است

استاندار گلستان:

تاریخ سازی و هویت سازی از اهم فعالیت های ثبت احوال است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

تاریخ سازی و هویت سازی از اهم فعالیت های ثبت احوال است

 استاندار گلستان در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال استان اظهار کرد: حوزه ثبت احوال در ثبت تاریخ، تاریخ سازی و هویت سازی اهمیت بسیاری دارد و برجسته کردن شناسنامه در هویت بخشی و فرهنگ سازی نقشی برجسته دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استاندار گلستان، دکتر حسن صادقلو که در جمع فرمانداران و مدیران ثبت احوال استان سخن می گفت، تصریح کرد: از آنجا که آمار، پیش نیاز پیشگیری و بیش بینی محسوب می شود، باید توجه داشته باشیم که آمار و اطلاعات ثبت احوال دقیق و با کمترین خطا ارائه شود.

وی با تاکید بر اهمیت برون سپاری در سیستم ثبت احوال، خاطر نشان کرد: باید هر آنچه از وظایف که قابلیت برون سپاری دارد، به مردم سپرده شود، چراکه این امر سبب تسهیل در امورات خواهد شد.

وی با اشاره به نام گذاری ها در جامعه، نقش ثبت احوال را بسیار پر رنگ قلمداد کرد و افزود: حوزه ثبت احوال در زمینه نام گذاری به نوعی حوزه فرهنگی محسوب می شود، چراکه بسیاری از افراد، هویت آینده ی خود را از نامشان می گیرند.

وی یادآور شد: نام گذاری در آموزه های اسلامی و انقلابی اهمیت بالایی دارد و باید بصورت جدی به آن توجه شود و حساسیت آن کم رنگ نشود.

استاندار گلستان با بیان اینکه نیاز است طرحی جامع در حوزه ثبت احوال تهیه شود، گفت: باید با تهیه ی طرحی جامع، نسبت و وظایف فرمانداران و ثبت احوال و تمام دستگاه های مرتبط دیده شود و با توجه به اهمیت موضوع از امکانات شهرستانی، استانی و ملی استفاده گردد.

وی مقوله ثبت احوال را در زمینه ی انتخابات بسیار حساس دانست و افزود: همه باید در زمینه سلامت شناسنامه های ارائه شده در زمان انتخابات، دقت لازم و کافی را داشته باشند .

دکتر صادقلو ثبت محل واقعی ولادت و وفات را پراهمیت برشمرد و افزود: تعیین مکانی دقیق شهرستانی و حتی شهری و روستایی طلاق ها بسیار مهم است و می تواند در آسیب شناسی موضوع تاثیر بسزایی داشته باشد.

همچنین در این جلسه مدیر کل ثبت احوال استان با اشاره به وظایف ذاتی ثبت احوال شامل ثبت وقایع حیاتی، اتقان اسناد هویت و تولید و انتشار آمار انسانی، اظهار کرد: در سه ماهه ی اول سالجاری نسبت به مشابه سال 93 در بین وقایع حیاتی چهارگانه شامل ولادت، وفات، ازدواج و طلاق شاهد رشد آماری ولادت، وفات و طلاق بوده ایم و در امر ازدواج با کاهش آماری مواجهیم.

علی عادلی با اشاره به صدور کارت هوشمند ملی ، گفت: مقرر گردیده بود، تا پایان برنامه ی پنجم توسعه، کارت هوشمند ملی برای همه صادر شود اما به دلیل مشکلات تحریمی کشور تا بحال 37هزار کارت هوشمند ملی در استان صادر شده و در سالجاری نیز 187هزار کارت دیگر صادر می گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان مشکلات اتباع فاقد شناسنامه و یا مشکوک التابعه یادآور شد: علی رغم همه مشکلات این افراد، ترتیبی اتخاذ شده تا فرزندان آنها از تحصیل باز نمانند و به ادامه تحصیل بپردازند.

همچنین در این نشست فرمانداران شهرستان های مختلف استان اصلی ترین مسائل خود شامل، ثبت وفات ها، عدم وجود دفاتر نمایندگی در برخی شهرها وجود اتباع فاقد شناسنامه، وجود افراد مشکوک التابعه، عدم وجود پزشکی قانونی در برخی شهرستان ها و ... را با مدیر کل ثبت احوال استان و استاندار گلستان در میان گذاشته و پیرامون آن بحث و تبادل نظر کردند.

گفتنی است در این جلسه فرمانده انتظامی استان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان نیز حضور داشتند.

 

تاریخ سازی و هویت سازی از اهم فعالیت های ثبت احوال است

 

تاریخ سازی و هویت سازی از اهم فعالیت های ثبت احوال است

 

تاریخ سازی و هویت سازی از اهم فعالیت های ثبت احوال است

 

تاریخ سازی و هویت سازی از اهم فعالیت های ثبت احوال است

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1482
  • کد خبر : 10978