عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گلستان در مسیر پیشرفت سریع قرار گرفته و با شتاب به این مسیر ادامه می دهد


گلستان در مسیر پیشرفت سریع قرار گرفته و با شتاب به این مسیر ادامه می دهد

 

گلستان در مسیر پیشرفت سریع قرار گرفته و با شتاب به این مسیر ادامه می دهد

 استاندار گلستان اظهار کرد: راه اندازی این تالار چند منظوره نماد کار شبکه ای و ائتلافی است و تمامی اقدامات با همگرایی مردمی، فراقوه ای،  حاکمیتی و ایجاد شبکه تعاون شکل می گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان دکتر زنگانه امروز چهارشنبه ۱۸ بهمن در آیین افتتاح تالار چند منظوره شهید سید مرتضی آوینی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان تصریح کرد : بر اساس آمار و ارقام ملی و البته براساس آنچه برای همه مشهود است گلستان در مسیر پیشرفت سریع قرار گرفته و با شتاب به این مسیر ادامه می دهد.
وی افزود: هر جا وحدت و همگرایی باشد عزت، شوکت و عظمت شکل می گیرد و ریاست محترم جمهور پس از سفر به گلستان از اتحاد موجود در استان تقدیر کردند.
استاندار گلستان یادآور شد: همه دلسوزان استان، دشمن کسی باشند که بخواهد به وحدت ما خللی وارد نمایند.
وی گفت: با حمایت ریاست محترم جمهور بن بست شکنی های بزرگی در استان شکل گرفته که مهمترین آن احیای خلیج گرگان بوده است و تا کنون دولت سیزدهم بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار در آن صرف کرده و روند مداخلات همچنان ادامه دارد.
دکتر زنگانه تاکید کرد: رشد اقتصاد استان از منفی ۵ به مثبت ۳ رسیده و البته گلستان رشد متوازن در ۴ حوزه کشاورزی،صنعتی، خدماتی و معدنی را در کنار ۲ استان دیگر تجربه کرده است.
وی گفت : نرخ مشارکت اقتصادی استان از ۳۷ به بالای ۴۰ یعنی به میانگین ملی رسیده و نرخ بیکاری بهبود یافته است.
استاندار گلستان خاطر نشان کرد: چشم انداز ترسیم شده برای افق ۱۴۰۴ استان سرمایه‌گذاری ۲۲۴ همتی در گلستان بوده که تا قبل از دهه فجر امسال مجموع پروژه های افتتاحی و یا آغاز عملیات قطعی به بیش از ۱۶۳ همت رسیده است و این بدان معناست که ما می توانیم حتی بیش از چشم انداز مورد نظر را محقق سازیم.
وی ادامه داد: درآمد سرانه مردم استان از ۴۷ درصد درآمد ملی در ابتدای دولت سیزدهم به بالای ۵۲ درصد ارتقا یافته است و در سال‌های آینده روند بهبودی ادامه دارد.
استاندار گلستان تصریح کرد: بیش از ۱۲۰۰ پروژه نیمه تمام در ابتدای دولت وجود داشت که این رقم به زیر ۸۰۰ پروژه رسیده است.
وی افزود: در حال حاضر بیش از ۹۴ درصد انتصابات ما از نیروهای بومی بوده است.
دکتر زنگانه ادامه داد: منابع موجود در استان بصورت عادلانه توزیع می شود و ضریب جینی در روستاها از ۳۶ به ۳۴ صدم رسیده و پیش بینی ما ارتقا به ۳۲ صدم است.
وی گفت: توزیع عادلانه تسهیلات ارزان قیمت در راستای تمرکز زدایی و حذف رانت را به عهده فرماندار گذاشتیم و بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان از مطالبات به خزانه بازگشته است.
استاندار گلستان اظهار کرد: توزیع منابع بانکی توسط فرمانداران بخوبی انجام شده و قریب به نیمی از تسهیلات به روستا تعلق گرفته که نیمی از جمعیت استان را در خود جای داده اند.
وی ادامه‌داد: نیازمند گفتمان سازی هستیم، امروز عرصه دفاع مطهر قرار داریم در برابر جنگ نرم دشمن و هنرمندان افسران دفاع مطهر هستند و باید به همه هشدار بدهید که مورد شبیخون فرهنگی دشمنان قرار نگیریم.

 

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 166
  • کد خبر : 110204