عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » علماء ظرفیتی بزرگ در بحث خیرین مسکن ساز هستند


علماء ظرفیتی بزرگ در بحث خیرین مسکن ساز هستند

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

علماء ظرفیتی بزرگ در بحث خیرین مسکن ساز هستند

 استاندار گلستان در نشست مجمع عمومی عادی هیات امنای انجمن خیرین مسکن ساز استان، اظهار کرد: با توجه به اینکه علماء با استفاده از مفاهیم اعتقادی با مردم سخن می گویند، ظرفیتی بزرگ در بحث خیرین مسکن ساز محسوب می شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه خیرین مسکن ساز، گفت: ذات اقدامات اینگونه، خیرخواهانه و از سوی بخش غیر دولتی است و اگر چه دولت باید همکاری های لازم را داشته باشد اما واقعیت این است که خیرین باید تحرک لازم را جهت جذب حداکثری داشته باشند.

وی با تاکید بر آسیب شناسی لازم در راستای شناسایی خیرین استان، یادآور شد: محرومیت تنها به معنای شهر یا روستا نیست بلکه ممکن است در حیطه ی مسکن محرومیت برخی شهرها بیش از روستا باشد و خیرین مسکن ساز باید توجه به نقاط محروم استان را مد نظر قرار دهند.

وی افزود: در راستای شناسایی نقاط محروم استان می توان از ظرفیت دانشگاه ها استفاده کرد و در دل یک حرکت علمی و پژوهشی طرح جامع مسکن و خیرین آن در استان تهیه شود و افقی آماری پیش روی برنامه سازان قرار گیرد.

استاندار گلستان با تاکید بر هر چه پنهان تر بودن زحمات خیرین مسکن ساز، خاطر نشان کرد: باید شیوه های مختلف جذب خیرین با استفاده از خرد جمعی بررسی شود و برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با تاکید بر عدم تمرکز بر مرکز استان، گفت: باید خیرین مسکن ساز در شهرستان ها نیز فعال شوند تا بتوان از پتانسیل خیرین شهرستانی نیز استفاده شود.

دکتر صادقلو ساخت مسکن را فراتر از ساخت سرپناه دانست و افزود: خانه هایی که ساخته می شود باید منزلت ساز باشد و شان افراد در آن رعایت شود.

وی گفت: استان گلستان با تولید سالانه بیش از یک میلیون تن گندم، ظرفیت خوبی در جمع آوری زکات دارد که اگر بخشی از آن در جهت احداث مسکن نیازمندان یا تعمیر و مرمت مسکن این قشر هزینه شود، راهگشا خواهد بود.

همچنین در این جلسه مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز کشور نیز بابیان اینکه این انجمن طی هفت سال شکل گیری حدود 30 هزار واحد مسکونی در حال احداث دارد که تاکنون 15 هزار واحد آن تحویل و پنج هزار واحد دیگر تا پایان امسال تحویل می شود، گفت: این واحدها با استفاده از تسهیلات بانکی، کمک حساب 100 امام، کمک های خیرین و سهم آورده متقاضی و بیشتر در متطق شهری احداث می شود.

کیومرث سُلگی، گفت: طی تفاهمنامه ای با وزارت راه و شهرسازی، این وزارت خانه درتامین زمین و یا تحویل واحدهای نیمه تمام به انجمن های خیرین مسکن ساز کمک می کند ،ضمن اینکه تصویب و تامین تسهیلات با کارمزد پایین از عوامل اصلی در پیشبرد اهداف این انجمن ها می باشد.

وی شبکه خیرین مسکن ساز کشور را مشتمل بر 1500 نفر دانست و افزود: فعالیت های انجمن طی دو سال گذشته بیش از پیش شده و توانسته جهت ساخت مسکن برای محرومان فعالیت لازم را داشته باشد.

وی بابیان اینکه هم اکنون این انجمن 150 شعبه در استان ها و شهرستان های کشور دارد، بر راه اندازی شعب این انجمن در شهرستان های دارای ظرفیت در استان گلستان برای جذب کمک های خیرین درحوزه مسکن نیازمندان تاکید کرد.

لازم به ذکر است دراین جلسه رییس هیات مدیره انجمن خیرین مدرسه ساز گلستان و برخی اعضای آن نیز به بیان نقطه نظرات خویش پرداختند.

 

 

علماء ظرفیتی بزرگ در بحث خیرین مسکن ساز هستند

 

علماء ظرفیتی بزرگ در بحث خیرین مسکن ساز هستند

 

علماء ظرفیتی بزرگ در بحث خیرین مسکن ساز هستند

 


تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1252
  • کد خبر : 11034