عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گلستان میزبان معاون اول رئیس جمهور است


گلستان میزبان معاون اول رئیس جمهور است

گلستان میزبان معاون اول رئیس جمهور است

استاندار گلستان اظهار کرد: گلستان فردا (13 مرداد) میزبان معاون اول محترم رئیس جمهوری و هیات همراه خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو با بیان اینکه این سفر در راستای سفر سال گذشته کاروان تدبیر و امید به گلستان صورت خواهد گرفت، تصریح کرد: سفر دکتر جهانگیری به استان یک روزه خواهد بود و برنامه های متعددی برای این سفر برنامه ریزی شده که یقیناً همچون سفر ریاست محترم جمهوری به استان منشا خیر و بر کت خواهد شد.

دکتر صادقلو در تشریح جزئیات این سفر، یادآور شد: معاون اول رئیس جمهوری فردا (13 مرداد)در ساعت 7 و 50 دقیقه وارد فرودگاه گرگان خواهند شد و سپس جهت افتتاح ریل باس گرگان ـ اینچه برون در راه آهن گرگان حضور خواهند یافت.

وی افزود: ریل باس گرگان ـ اینچه برون در راستای استفاده مضاعف از کریدور ریلی گرگان ـ اینچه برون و ایجاد ارزش افزوده در این مسیر راه اندازی می شود و مقرر گردیده جهت استفاده هر چه بیشتر مردم استان بهای بلیط آن نصف نرخ کشوری باشد و همچنین بتواند موجب ایجاد تحولی در راستای منطقه آزاد اینجه برون گلستان شود.

وی با اشاره به اینکه بخش بعدی برنامه حضور در کارخانه بازیافت کاغذ و افتتاح متمرکز پروژه های خدمت رسانی است، خاطر نشان کرد: افتتاح کارخانه بازیافت کاغذ که بنوعی استفاده از پسماند و سازگار با محیط زیست است به همراه 15 پروژه ی اساسی دیگر باحضور دکتر جهانگیری افتتاح خواهند شد.

به گفته ی استاندار گلستان در این پروژه ها که عمدتاً با سرمایه گذاری بخش خصوصی و در راستای اشتغالزایی استان صورت می گیرد، قریب به 80 میلیارد تومان سرمایه گذاری می شود و درآن افتتاح واحد تولیدی زنجیره ی مرغ گوشتی با ظرفیت یک میلیون قطعه و تغییر آبیاری به روش مدرن 1400 هکتار از اراضی کشاورزی استان به چشم می خورد.

وی همچنین مقصد بعدی سفر معاون اول ریاست جمهوری و تیم همراه را جزیره آشوراده عنوان کرد و افزود: حضور در جزیره آشوراده به منظور نهایی سازی و اجرایی سازی طرح های گردشگری و طبیعت گردی در 10 درصد از 380 هکتار اراضی جزیره ، با رویکرد محیط زیستی و نیز ایجاد کمیته ویژه و تخصیص ردیف های ویژه بودجه برای نجات خلیج گرگان از شرایط فعلی و رفع نیاز شدید آنجا به لایروبی صورت می گیرد.

دکتر صادقلو با بیان اینکه تا به حال سازمان بنادر و کشتیرانی بندر ی را در گلستان ایجاد نکرده، گفت: در راستای تکمیل حلقه توسعه استان و با همکاری سازمان بنادر و کشتیرانی زمینه های ایجاد بندر در شهرستان گمیشان مورد بررسی قرار گرفته که تصمیم گیری نهایی در این سفر انجام می گیرد.

وی همچنین از افتتاح دومین موزه روستایی کشور در گلستان خبر داد و افزود: دومین موزه روستایی کشور پس از موزه روستایی سراوان در استان گیلان فردا با حضور معاون اول رئیس جمهوری در قرق افتتاح می شود و امیدواریم در این موزه بتوانیم دانش بومی روستایی، ابنیه های تاریخی روستا و سایر موارد مرتبط با روستا را به نمایش گذاریم تا بتوانیم در آینده با سرمایه گذاری 30 میلیارد تومانی آن را توسعه و رشد دهیم.

استاندار گلستان آخرین برنامه دکتر جهانگیری را پیش از عزیمت به تهران حضور در جلسه شورای اداری استان دانست و افزود: در این جلسه که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان گلستانی حاضر در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان صنایع و سایر مدیران استان برگزار خواهد شد پس از ارائه جمع بندی های سفر، معاون اول ریاست محترم جمهوری تصمیم گیری های نهایی جهت رشد و توسعه گلستان را اعلام خواهند داشت.

لازم به ذکر است در این سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان محیط زیست، رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و هیات همراه معاون اول رئیس جمهوری را همراهی خواهند کرد.

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .