عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » باید تراز بومی و استانی فرهنگ ایثار و شهادت را ساماندهی کنیم


باید تراز بومی و استانی فرهنگ ایثار و شهادت را ساماندهی کنیم

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

باید تراز بومی و استانی فرهنگ ایثار و شهادت را ساماندهی کنیم

استاندار گلستان در اولین جلسه کارگروه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان، اظهار کرد: باید به دنبال ارائه مکشوفاتی از ایثارگران و شهدا باشیم و با نگاه ویژه به مدل استانی، تراز بومی و استانی فرهنگ ایثار و شهادت را ساماندهی کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو با اشاره به سیره شهدا و ایثارگران، تصریح کرد: همانگونه که در شناسایی امامان معصوم(ع) سیره و روح اعمال آنان برای ما اهمیت دارد، در شناخت شهدا، رزمندگان و ایثارگران نیز سیره و روح عمل آنان اساس مسئله است.

وی ترویج را به معنای رواج علمی موضوعی دانست و افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تنها یک رواج تبلیغی نیست بلکه دقیقاً یک اقدام علمی نسبت به جریان سازان تاریخی یعنی شهیدان و ایثارگران است.

وی با تاکید بر مردمی بودن یادواره های شهدا، خاطر نشان کرد: باید از دولتی کردن موضوعاتی نظیر یادواره های شهدا ممانعت شود،چراکه این موضوعاتی همچون فرهنگ ایثار و شهادت دارای یک مدار مردمی است و باید از این مسیر دنبال شود.

استاندار گلستان که در حضور مشاور امور ایثارگران وزیر کشور سخن می گفت، یادآور شد: با توجه به سابقه رشادت ها و جانفشانی های شهدا و ایثار گران گلستانی حمایت های بالادستی در خصوص موضوعاتی نظیر بودجه و پشتیبانی برای استان های تازه بنا شده ای همچون گلستان نیاز است.

وی با بیان اینکه قرآن چهره ایثارگران را در ابتلای مال و جان ترسیم می کند، تصریح کرد: ما با ظرفیت بزرگی به لحاظ تاریخی روبرو هستیم و مسئولیتی عظیم در قبال ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داریم.

دکتر صادقلو رسالت این شورا را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: اگرچه نگاه علمی در گسترش این فرهنگ تاثیر بسزایی دارد اما در شرایطی تاثیر مذهب در فهم عمومی محتوای موضوع بسیار قوی تر از علم است.

همچنین در این جلسه دکتر یاوند عباسی مشاور امور ایثارگران وزیر کشور با تاکید بر اینکه این شورا به دنبال کیفی سازی اقدامات در حوزه ایثار و شهادت است، اظهار کرد: باید به دنبال شناسایی ذائقه ها و کشف ظرفیت های هر استان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشیم و باور داشته باشیم که اگر این فرهنگ وارد زندگی مردم شود، زندگی شیرین تر می شود.

لازم به ذکر است در این کارگروه که با حضور مدیر کل ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بنیاد شهید کشور همراه بود، دکتر شهرکی پور با بیان تهیه آیین نامه شورای ترویج، تصریح کرد: ما به دنبال توسعه و بسط ایثار در جامعه هستیم که عالی ترین شکل آنان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی اقدامات استان گلستان در راستای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در فضای مجازی را ارزشمند دانست و افزود: ارائه کلیپ ها و مطالب منتشره از سوی استان گلستان در فضای مجازی اقدامی منحصر به فرد بوده و بنوعی ترویج مجاهد پروری و اشاعه ی تفکر عاشورایی محسوب می شود که امیدواریم در دیگر استان ها نیز گسترش یابد.

گفتنی است در این جلسه مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان گزارشی از وضعیت استان و اقدامات صورت گرفته در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این اداره کل ارائه کرد و همچین سایر اعضای حاضر در جلسه به ارائه نقطه نظرات خود پیرامون ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پرداختند.

باید تراز بومی و استانی فرهنگ ایثار و شهادت را ساماندهی کنیم

 

باید تراز بومی و استانی فرهنگ ایثار و شهادت را ساماندهی کنیم

 

باید تراز بومی و استانی فرهنگ ایثار و شهادت را ساماندهی کنیم

 

باید تراز بومی و استانی فرهنگ ایثار و شهادت را ساماندهی کنیم

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .