عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » میزان صادرات غیرنفتی گلستان در سال گذشته 298 میلیون دلار بوده است

صادقلو:

میزان صادرات غیرنفتی گلستان در سال گذشته 298 میلیون دلار بوده است

میزان صادرات غیرنفتی گلستان در سال گذشته 298 میلیون دلار بوده است

 استاندار گلستان گفت: میزان صادرات غیرنفتی استان گلستان به کشورهای هدف خود در سال 92 حدود 298 میلیون دلار بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، حسن صادقلو در گفتگویی خبری اظهار کرد: پیش بینی میزان صادرات سال گذشته 350 میلیون دلار بود که بنا به دلایلی این مقدار محقق نشد.

وی با اشاره به دلایل عدم تحقق پیش بینی انجام شده افزود: عمده تکیه استان به لحاظ حجم ریالی و تناژ مربوط به سیمان بود که به دلیل تحریم و عدم خریداری کشور مقصد نتوانستیم به هدف مورد نظر برسیم.

استاندار گلستان همچنین با اشاره به عمده کالاهای غیرنفتی صادراتی استان گفت: عمده کالاهای صادراتی گلستان شامل محصولات صنعتی، صنایع غذایی، اقلام پتروشیمی، مواد معدنی می باشد.

صادقلو خاطرنشان کرد: میزان پیش بینی صادرات گلستان در سال 93 نیز حدود 450 هزار دلار است که امیدواریم بتوانیم به این مهم دست یابیم.

وی با اشاره به کشورهای مقصد صادرات گلستان گفت: به ترتیب ترکمنستان، افغانستان، قزاقستان، پاکستان، تاجیکستان و سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله کشورهای هدف گلستان برای صادرات غیرنفتی هستند.

استاندار گلستان با بیان اینکه سهم صادرات کل کشور به ترکمنستان 859 میلیون دلار بوده است، ادامه داد: سهم صادرات استان گلستان از این مقدار، 139 میلیون دلار بود که 16درصد سهم کشور را تشکیل می دهد.

به گفته صادقلو، واردات کشور از ترکمنستان نیز 135 میلیون دلار بود که سهم گلستان 2,7 درصد می باشد.

استاندار تصریح کرد: گلستان به لحاظ ارزش صادرات در سال 92 رتبه 20 در کشور و به لحاظ رشد ارزش صادرات رتبه 14 را کسب کرده است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با تلاش همه مسئولین استان بتوانیم این رتبه را ارتقا دهیم تا به دنبال آن شاهد رشد و توسعه استان باشیم.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1330
  • کد خبر : 1216