عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شرکت های دانش بنیان می توانند موجب تحول در اجرای اقتصاد مقاومتی شوند

استاندار گلستان:

شرکت های دانش بنیان می توانند موجب تحول در اجرای اقتصاد مقاومتی شوند

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

شرکت های دانش بنیان می توانند موجب تحول در اجرای اقتصاد مقاومتی شوند

 استاندار گلستان در جلسه بررسی شرکت های دانش بنیان استان اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان می توانند موجب تحول در عرصه علم و دانش و کشف یافته ها و نتایج جدید اقتصادی شوند که این یافته ها در اجرای اصول اقتصاد مقاومتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو با اشاره به بیانات و سخنان رهبر معظم انقلاب در این زمینه و نقش برجسته شرکت های دانش بنیان در تحولات و تغییرات اقتصادی تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان با توجه به ویژگی های خود و پویایی و تطبیق با شرایط محیط پیرامونی و انعطاف پذیری بالا و توزیع عادلانه ثروت براساس شایسته سالاری ، تاثیر زیادی در عدالت اقتصادی دارند.

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از عوامل اساسی رشد تولید سرانه ملی، اقتصاد دانش بنیان و بنگاه های اقتصادی دانش بنیان است، یکی از راهکارها خودکفایی پایدار در محصولات استراتژیک، ارتقای فناوری و افزایش بهره وری عوامل تولید از طریق دانش بنیان نمودن اقتصاد و توسعه شرکت های این بخش است.

همچنین در این جلسه معاون علمی و پژوهشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به 960 میلیارد ریال کمک دولتی به شرکت های دانش بنیان دانشگاه های در سال 93 و سهم اندک گلستان، گفت: این معاونت از طرح هایی که منجر به توسعه پایدار استان گلستان شود، حمایت می کند.

علی وطنی در جلسه بررسی شرکت های دانش بنیان استان گلستان در گرگان، اظهار کرد : اگر چه تعداد شرکت های دانش بنیان گلستان مطلوب است اما به دلیل نبود طرح های ارائه شده مناسب، بودجه های در نظر گرفته شده برای آنها بسیار کمتر از دیگر استان ها می باشد.

وی بیان کرد: از مجموع کمک های دولتی سال گذشته به شرکت های دانش بنیان دانشگاه های کشور با توجه به طرح هایی که به این معاونت ارائه کردند، سهم استان گلستان از این بودجه فقط یک میلیارد و 500میلیون ریال بود.

معاون علمی و پژوهشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: یکی از اهدافی که در پذیرش طرح ها از طرف شرکت های دانش بنیان پیگیری می شود، کاربردی بودن و امکان تجاری شدن آن برای رسیدن به درآمد و تولید انبوه است.

وطنی یادآور شد: البته در کنار توجه به کاربردی بودن طرح ها، از تولید علم و گسترش مرزهای دانش غافل نیستیم و از این گونه طرح ها هم حمایت می شود.

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .