عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بهبود فضای کسب و کار باید از نگاه بخش خصوصی تحلیل شود

استاندار گلستان:

بهبود فضای کسب و کار باید از نگاه بخش خصوصی تحلیل شود

بهبود فضای کسب و کار باید از نگاه بخش خصوصی تحلیل شود

استاندار گلستان در سومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: بهبود فضای کسب و کار باید از نگاه بخش خصوصی مورد تحلیل قرار گیرد و دستگاه های دولتی آنالیز آنها را عملیاتی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو با بیان اینکه هدف اصلی این شورا بهبود فضای کسب و کار در کشور و استانهاست، تصریح کرد: باید در این شورا تبادل نظر واقعی بین دولت و بخش خصوصی صورت گیرد، بگونه ای که بیشتر بخش خصوصی صحبت کند و دولت بیشتر شنونده و تسهیل گر در امور سرمایه گذاری بنگاه های اقتصادی باشد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، یادآور شد: باید تمامی ارزیابی های اقتصادی ما بر اساس اقتصاد مقاومتی صورت گیرد و حتی این جلسه نیز به عنوان جلسه اقتصاد مقاومتی استان شناخته شود.

وی، توجه به شکل و فرم جلسات شورای گفتگو را مهم دانست و افزود: آنچه فراتر از شکل این جلسات، حائز اهمیت است محتوا و عمل به اقداماتی است که موجبات بهبود فضای کسب و کار را فراهم آورد.

استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنان خود، خاطرنشان کرد: نیاز است گزارشی از بنگاه های اقتصادی که بانک آنها را تملک کرده اند توسط اتاق بازرگانی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت تهیه شود تا بتوان بررسی لازم برای توانمند سازی دوباره این بنگاه های اقتصادی انجام داد.

دکتر صادقلو با تاکید بر اینکه باید بانک ها با فضای کسب و کار همراهی کنند، گفت: نیاز است بخش خصوصی تحلیلی از همراهی بانک ها در ایجاد و بهبود فضای کسب و کار ارائه کنند.

وی پیشنهاد کرد: شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به جای ایجاد کمیته های مختلف، اتاق بازرگانی را به عنوان دبیرخانه ای قدرتمند تقویت کند و از این طریق در بهبود فضای کسب و کار و اشتغال موثر باشد.

لازم به ذکر است در این جلسه رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان گزارشی از وضعیت فضای کسب و کار در دنیا، جمهوری اسلامی و استان گلستان ارائه کرد که در آن ایران در بین 189 کشور جهان در رتبه 118 بهبود فضای کسب و کار قرار دارد و استان گلستان در بین 31 استان کشور در مکان دوازدهم قرار دارد.

گفتنی است در سومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مدیران ارشد دستگاه های اجرایی استان و نمایندگان بخش خصوصی نظرات،پیشنهادات و راهکارهای خود را پیرامون بهبود فضای کسب و کار استان ارائه کردند.

بهبود فضای کسب و کار باید از نگاه بخش خصوصی تحلیل شود

 

بهبود فضای کسب و کار باید از نگاه بخش خصوصی تحلیل شود

 

بهبود فضای کسب و کار باید از نگاه بخش خصوصی تحلیل شود

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .