عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نظام مهندسی حلقه واسط بین مردم و دولت در بحث ساختمان است

استاندار گلستان:

نظام مهندسی حلقه واسط بین مردم و دولت در بحث ساختمان است

نظام مهندسی حلقه واسط بین مردم و دولت در بحث ساختمان است

 استاندار گلستان اظهار کرد: نظام مهندسی حلقه واسط بین مردم و دولت در بحث ساختمان است و باید در بحث نظام مندی سوی دولت را داشته باشد و البته در مسیر آگاهی بخشی به قانون باید از مردم حمایت کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو در دیدار با اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان گلستان، گفت: سازمان نظام مهندسی باید به تهیه قانون جامع ساختمان توجه داشته باشد و در عین حال نباید از نظارت بر کار مهندسین غافل شود.

وی با اشاره به چهره ساختمان های استان افزود: چهره بسیاری از ساختمان ها در استان به گونه ای است که آدمی شک می کند که اساسا نقشه و طراحی نمای ساختمان توسط یک مهندس انجام شده و به نظر می رسد نیاز است نظارت خاصی روی نقشه نمای ظاهری ساختمان ها صورت گیرد.

وی ضمن تاکید بر وضعیت ثبات نسبی تورم و ارائه لایحه خروج از رکود توسط دولت تدبیر و امید به مجلس گفت: بندهایی از لایحه خروج از رکود به مبحث ساخت و ساز توجه ویژه ای دارد و امیدواریم با پیگیری های سازمان نظام مهندسی ساختمان اقدامات خوبی صورت گیرد.

همچنین در این جلسه هم اندیشی اعضای سازمان نظام مهندسی به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند.

مهندس علیرضا میرزایی رییس سازمان نظام مهندسی استان هدف والای سازمان را اجرایی کردن قانون دانست و افزود: بسیاری وقت ها توان مالی مردم اجازه بسیاری از فعالیت ها را به ما نمی دهد و سازمان نیز با هدف حمایت از اقشار آسیب پذیر تعرفه برخی خدمات را در حد نصف کاهش داده است.

وی تصریح کرد : ما به دنبال آن هستیم که ارائه خدمات بگونه ای باشد که مردم بطور داوطلبانه آن را اخذ کنند چرا که نظام مهندسی به تنهایی نمی تواند ارائه خدمات داشته باشد و البته در این مسیر نباید نقش شهرداری ها و اداره راه و شهرسازی را نادیده گرفت.

مهندس ویزواری نیز با اشاره به حضور شخصیت های برجسته در راس نظام ساخت و ساز کشور تاکید کرد: با توجه به تکالیف قانونی سازمان تامین آرامش و آسایش بهره برداران همواره در افق نگاه ا بوده و هست.

وی با اشاره به نیاز استان به همکاری شخص استاندار و معاونت عمرانی استانداری درخواست کرد: کمیته ای با همکاری معاونت عمرانی با هدف شناسایی بناهایی که در آن معماری اسلامی، ایرانی رعایت شده تشکیل شود تا با تقدیر از آنها در روز مهندس به نوعی فرهنگ سازی لازم در ایجاد نماهای فاخر در معماری استان صورت گیرد.

همچنین در این جلسه مهندسین حاضر با اشاره به نقش بازدارندگی تامین اجتماعی در مسائل ساخت و ساز از استاندار ومعاونت عمرانی خواستند تمهیدات لازم در این زمینه را صورت دهند.

لازم به ذکر است سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بیش از 7 هزار عضو در رشته های عمران، معماری،نقشه کشی، مکانیک،برق،ترافیک و شهرسازی دارد که از این تعداد 3100 نفر از اعضا دارای پروانه کار هستند.

 نظام مهندسی حلقه واسط بین مردم و دولت در بحث ساختمان است

 

نظام مهندسی حلقه واسط بین مردم و دولت در بحث ساختمان است


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 1178
  • کد خبر : 2260