عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » افتتاح نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان به آن هویت بین المللی می دهد

معاون وزیر امور خارجه:

افتتاح نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان به آن هویت بین المللی می دهد

افتتاح نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان به آن هویت بین المللی می دهد

 معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه گفت: با راه اندازی نمایندگی وزارت امور خارجه، گلستان از هویت استانی و ملی خود خارج شده و هویتی بین المللی پیدا خواهد کرد و مسؤولان مربوطه در استان باید تلاش زیادی برای توسعه روابط بین الملل داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، حسن قشقاوی پیش از ظهر امروز ( 17مهر) در مراسم افتتاح نمایندگی وزارت خارجه در گرگان افزود: استان گلستان دارای مرز قابل توجهی از طریق خشکی و دریا با آسیای میانه است و همچنین به دلیل وجود اقوام و ادیان مختلف، قابلیت بین المللی شدن را دارد.

وی، تشکیل شورای روابط خارجی و ایجاد خواهر خانوادگی با برخی شهرهای کشورهای هم مرز را از برنامه های نمایندگی وزارت امور خارجه در استان ها اعلام کرد.

قشقاوی تصریح کرد: علاوه بر آن، دفاتر نمایندگی وزارت خارجه در استان ها می توانند با کمک سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در خارج کشور به خصوص کشورهای همسایه، زمینه سرمایه گذاری خارجی را در استان ها فراهم کنند.

قشقاوی با بیان اینکه دفاتر نمایندگی وزارت خارجه در استان ها باید فعالیت های خود را با مدیریت ارشد استان ها هماهنگ کرده تا بتوانند وظایف را به درستی انجام دهند افزود: این دفتر آمادگی ارائه اسناد کنسولی، ویزای فرودگاهی و تمام خدماتی که وزارات خارجه در تهران انجام می دهد را دارد.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه با اشاره به نامگذاری سال 93 از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: ما باید فرهنگ اقتصادی جامعه را اصلاح کرده و آن را به سمت بخش خصوصی هدایت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه هیچ سرمایه گذاری نباید معطل شود، ادامه داد: من از مسئول دفتر نمایندگی وزارت خارجه در گرگان می خواهم که با اختیارات تمام، بخش خصوصی و اتاق بازرگانی را در اولویت کاری خود قرار دهد.

قشقاوی در بخش دیگری از سخنانش، سریعترین راه دیپلماسی بین المللی را گردشگری دانست و افزود: گردشگری که امروزه در دنیا به عنوان یک صنعت پویا شناخته می شود، بهترین راه توجه به انقلاب اسلامی و حفظ و بسط ارزشهای آن است.

وی در پایان گلستان را به معنای واقعی کلمه گلستان دانست و تصریح کرد: این استان با توجه به قابلیت ها و منابع خدادادی آن، قابلیت اداره کشور را دارد.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 2723
  • کد خبر : 2555