عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » معاون رئیس جمهور: تنوع اقوام ایران زمین سرمایه ای بزرگ است


معاون رئیس جمهور: تنوع اقوام ایران زمین سرمایه ای بزرگ است

معاون رئیس جمهور: تنوع اقوام ایران زمین سرمایه ای بزرگ است

 معاون رئیس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در مراسم آغاز به کار هشتمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین اظهار کرد: تنوع اقوام در ایران اسلامی سرمایه و امکانی بزرگ برای ماست و نه یک خطر و تهدید و تقویت گردشگری این امکان را تقویت می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستانی دکتر مسعود سلطانی فر با اشاره به اینکه تنوع قومیتی همواره در بطن و متن زندگی ایرانیان جاری بوده تصریح کرد:کودکان ما اغلب چند زبان می دانند و دین ما، اسلام دین وحدت و همدلی است و همین همزیستی مسالمت آمیز سبب پیروزی انقلاب ما شده و استقلال و آزادی را برای ایرانیان به ارمغان آورده است.

وی افزود: تنوع فرهنگ ایرانی ثروتی است که که اوج تبلورش در فرش و موسیقی جهان را متوجه خود ساخته و این تنوع سبب تقویت صنعت و اقتصاد ما نیز خواهد شد.

سلطانی فر که در آیین افتتاح هشتمین جشنواره فرهنگ تقوام ایران زمین سخن می گفت، تصریح کرد:جامعه جهانی در حالی از تنوع فرهنگی و توجه به فرهنگ ها صحبت می کند که دو جنگ جهانی اول و دوم را که دیقیا جنگ اقوام است در کارنامه خود دارد در حالیکه تنوع فرهنگی و حضور اقوام مختلف در ایران هیچگاه منجر به نزاع شده و اقوام زیستنی شاد در کنار یگدیگر را در ایران آموخته اند و آن را تجربه کرده اند.

لازم به ذکر است در این آیین افتتاح لوح سپاسی از سوی رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور به استاندار گلستان تقدیم شد که در بخشی آن آمده است: همراهی شایسته شما در راه سربلندی،توسعه و اعتلای نام ایران را ارج نهاده و سپاس نامه ای به این منظور تقدیم می گردد.

گفتنی است در این مراسم گروه های موسیقی سنتی و نیز موسیقی کتولی در حضور رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور و استاندار گلستان به هنرنمایی پرداختند.

 

معاون رئیس جمهور: تنوع اقوام ایران زمین سرمایه ای بزرگ است

 

معاون رئیس جمهور: تنوع اقوام ایران زمین سرمایه ای بزرگ است

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .