عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بانک ها نقش اساسی در پشتیبانی از سرمایه گذاران دارند

استاندار گلستان در در سی و یکمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ؛

بانک ها نقش اساسی در پشتیبانی از سرمایه گذاران دارند

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

بانک ها نقش اساسی در پشتیبانی از سرمایه گذاران دارند

استاندار گلستان اقدامات بانک ها در زمینه رونق تولید را رضایت بخش دانست و اظهار کرد: بانک ها در زمینه پشتیبانی از سرمایه گذار و جذب سرمایه در استان نقشی اساسی دارند و همراهی آنها در اعطای تسهیلات به واحد های تولیدی در مجموع مناسب بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو در سی و یکمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، با اشاره به تشکیل پنجره واحد تصریح کرد: فلسفه تشکیل این پنجره واحد، تسهیل در تاسیس بنگاه های سرمایه گذاری و جذب سرمایه در استان است.

وی با بیان کم کاری برخی بانک ها در پرداخت و عدم همکاری در حوزه وام های رفع موانع تولید، گفت: مصوبات این کارگروه براساس و پایه قانون است و دولت بنا دارد با رونق واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد زمینه های رشد اشتغال در جامعه را فراهم آورد.

استاندار گلستان یادآور شد: اگر به بخشی از واحدها تسهیلات پرداخت نشده باید دلیل و مستندات ارائه شود و بانک ها به واحدهایی که مسیر دریافت وام را طی کرده اند، کمک کنند.

همچنین در سی و یکمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع مواد تولید ،مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان از بانک های ملت و صادرات خواست با توجه به منابع خوبی که در اختیار دارند به رونق صنعت استان کمک کنند و خاطر نشان کرد: هم اینک سرعت پرداخت وام های رفع موانع تولید کند بوده و گره گشای حل مشکل این واحدها نیست.

حسینقلی قوانلو تصریح کرد: سهم گلستان از محل منابع رونق تولید 2.6 درصد کل کشور بوده که از ابتدای اجرای این طرح با توجه به اعلام نیازها حدود پنج درصد و بیشتر از سهم مصوب جذب شده اما در این مسیر سرعت کند پرداخت ها نگران کننده است.

به گفته وی؛ در شهریور و آبان سال جاری بیشترین پرداختی این تسهیلات در قالب 80 مورد و به میزان یکهزار و 250 میلیارد ریال در استان تحقق یافت و کمترین میزان پرداختی مربوط به آذر و دی ماه و کمتر از 200میلیارد ریال بوده است.

قوانلو در ادامه گلستان را در جذب تسهیلات رونق تولید ششم کشور و با پرداخت 6هزار و 180 میلیارد ریال به 550 واحد دارای رتبه هشتم بیان کرد و افزود: از ابتدای اجرای طرح پرداخت تسهیلات رونق تولید در استان به 314 واحد به ارزش سه هزار و 840 میلیارد ریال پرداخت از این محل انجام و 236 واحد هم به صورت مستقیم به ارزش 2 هزار و 340 میلیارد ریال وام دریافت کرده اند.

وی تصریح کرد: تاکنون از 102 واحد که این تسهیلات را دریافت کرده اند ، بازرسی انجام که در این واحدها 759 اشتغال جدید ایجاد شده است.

به گفته وی؛ همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون 83 طرح صنعتی با ظرفیت اشتغالزائی 800 نفر افتتاح و برای 1600 نفر اشتغال ایجاد شد.

 

بانک ها نقش اساسی در پشتیبانی از سرمایه گذاران دارند

 

بانک ها نقش اساسی در پشتیبانی از سرمایه گذاران دارند

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .