عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 8303 پروژه در طول دولت تدبیر و امید در گلستان اجرایی شده است

استاندار گلستان در گفتگوی تلویزیونی با مردم؛

8303 پروژه در طول دولت تدبیر و امید در گلستان اجرایی شده است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

8303 پروژه در طول دولت تدبیر و امید در گلستان اجرایی شده است

استاندار گلستان با تاکید بر اهتمام دولت برای خدمت رسانی به مردم، اظهار کرد: در طول دولت تدبیر و امید 8303 پروژه عمرانی و اشتغالزایی با اعتبار 3500 میلیارد تومان در گلستان اجرایی شده که از این میزان 595 مورد آن گلنک زنی و باقی افتتاحات بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو شامگاه 12 بهمن در برنامه زنده تلویزیونی شبهای هیرکان مرکز گلستان، ضمن تبریک فرارسیدن ایام پرخیر و برکت دهه مبارک فجر و اهمیت توجه به دستاورد های امام (ره) و انقلاب اسلامی، تصریح کرد: در ابتدای فعالیت این دولت نرخ بیکاری در گلستان 13.7 درصد بود که با ایجاد 65 هزار شغل در طول 3 سال و نیم گذشته به 11.8 درصد رسیده است، البته باید توجه داشت نرخ مشارکت اجتماعی مردم نیز از 34 درصد به 39 درصد افزایش یافته است.

وی نخستین و مهمترین اقدام صورت گرفته در استان را در عمر دولت یازدهم تهیه نقشه راه توسعه در استان دانست و افزود: تهیه سند آمایش سرزمین در گلستان به عنوان یکی از نخستین استان های کشور، تهیه سند جامع امنیتی استان به عنوان استانی که مبنای این اقدام در کشور شد و تهیه اسناد 1404 و 1420 استان با این رویکرد که مدیریت تغییرات در حال حاضر پیشگیری برای مدیریت بحران در آینده خواهد بود تهیه و تدوین شد.

وی با اشاره به وعده های ریاست محترم جمهوری برای توسعه استان، گفت: 92 درصد قول های آقای رییس جمهوری در گلستان اجرایی شده و امیدواریم تا پایان این دولت 8 درصد باقی مانده نیز اجرایی شود.

استاندار گلستان با اشاره به سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به گلستان(اردیبهشت 95) خاطر نشان کرد: در آن سفر برای 40 نامه از دکتر نوبخت دستور ویژه دریافت کردیم و در حال حاضر با پیگیری صورت گرفته ، ایشان از محل تبصره 36 قانون اصلاح قانون بودجه 95 مبلغ 407 میلیارد تومان به گلستان تخصیص دادند.

دکتر صادقلو با بیان اهمیت مسکن مهر برای دولت، گفت: تا کنون 95 درصد تعهرات دولت تدبیر و امید در قبال مسکن مهر استان اجرایی شده است و تلاش می کنیم در ماههای باقی مانده 5 درصد دیگر را نیز اجرایی کنیم.

وی با تاکید بر رونق تولید به عنوان عاملی در راستای اشتغالزایی، یادآور شد: در سال جاری قریب به 670 میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه های اقتصادی تزریق شده که تنها 450 میلیارد تومان آن به 333 واحد صنعتی، تجاری در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در قالب کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید در قالب 23 جلسه ، مسائل و مشکلات 128 واحد تولیدی در زمینه های قطع گاز و برق، بیمه، مالیات، معوقات بانکی، مشکلات قضایی و ... مرتفع شده است.

وی همچنین در این گفتگوی زنده تلویزیونی به تشریح در خصوص منطقه آزاد اینچه برون گلستان، پروژه گردشگری آشوراده، طرح ها و پروژه های راه آهن و خصوصاً خط ریلی گرگان به مشهد، زهکشی 22 هزار هکتار در قالب زهکشی 280 هزار هکتار از اراضی استان، توجه به خرید تضمینی گندم به عنوان محصولی استراتژیک برای استان و ارتقا آن تا دو برابر، توجه به افزایش صادرات تا 37 درصد، توجه به ارتقا تولید میگو در گلستان از 250 تن به 1200 تن، توجه به مسائل فرهنگنی همچون موزه روستایی قرق و موزه تاریخی گنبدکاووس پرداخت.

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .