عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تاسیس دانشکده دامپزشکی نیازی جدی در گلستان است

استاندار گلستان؛

تاسیس دانشکده دامپزشکی نیازی جدی در گلستان است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

تاسیس دانشکده دامپزشکی نیازی جدی در گلستان است

 استاندار گلستان با اشاره به نقش پراهمیت استان در تولیدات دام و طیور کشور، اظهار کرد: تاسیس دانشکده دامپزشکی نیازی جدی در گلستان است و نبود آن در حال حاضر یکی از خلاء های استان محسوب می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو در مراسم جشن انقلاب و آئین افتتاح آزمایشگاه تحقیقات آب و رسوب که با حضور وزیر علوم و تحقیقات و فناوری برگزار شد، تصریح کرد: 40 درصد فراورده های گوشت مرغ تهران و 7 درصد امنیت غذایی کشور از استان تامین می شود، بنابراین تاسیس دانشکده دامپزشکی موجب ارتقا علمی تولیدات دام و طیور در گلستان می شود.

وی گلستان را استانی تازه بناگذاری شده و نیازمند پشتیبانی های ویژه دانست و گفت: ادبیات مواجه با گلستان و استان هایی از جنس آن باید با استان‎های دیگر متفاوت باشد و باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

وی یادآور شد: سالیان مدیدی است که ساختمان دانشگاه گلستان در سرخنکلاته جانمایی شده اما اتفاقی نیفتاده است چرا که دولت در یک شرایط اقتصادی قرار دارد که برای ما کاملا قابل درک است اما می‎طلبد که ویژه‎بینی خاصی در این زمینه اتفاق بیفتد، در تعامل دو دانشگاه باید یک همگرایی به وجود آید.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه نسل سوم دانشگاه باید به سمت کارآفرینی حرکت کند، افزود: دانشگاه باید با مدیریت نسل سوم اداره شود این ظرفیت در استان گلستان وجود دارد.

دکتر صادقلو جمعیت روستایی استان گلستان را بر اساس سرشماری سال 1390 را بالغ بر 49 درصد جمعیت استان اعلام کرد و گفت: اگر بخواهیم در استان به توسعه فکر کنیم بخش قابل ملاحظه‎ای به توسعه روستایی باید اختصاص یابد.

وی با اشاره به اینکه توسعه پایدار روستایی از مسیر درآمد پایدار محقق می‎شود، افزود: باید با استفاده از علم و فناوری روز همچنین دانش بومی بنگاه های اقتصادی را بسازیم.

استاندار گلستان اظهار کرد: دانشگاه باید در عرصه به‎روز کردن و در مسیر فناوری و استفاده از دانش بومی حرکت کند توسعه روستایی با این رویکرد می‎تواند متحول شود و زمینه ماندگاری، امید و توسعه را ایجاد کند.

دکتر صادقلو با اشاره به اینکه دولت در برندسازی و حمایت از تولید به توسعه فعالیت‎های روستایی کمک می‎کند، گفت: باید به دنبال ایجاد درآمد پایدار در روستاها باشیم.

وی به نمونه‎هایی از ترغیب اقتصاد سنتی در روستا اشاره و ابراز کرد: در سایه این رویکرد اکنون شاهد روستای پاک در این استان هستیم.

 

تاسیس دانشکده دامپزشکی نیازی جدی در گلستان است

 

تاسیس دانشکده دامپزشکی نیازی جدی در گلستان است

 

تاسیس دانشکده دامپزشکی نیازی جدی در گلستان است

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .