عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تلاش داریم گلستان را به یکی از مکان‎های اصلی برای سرمایه‎گذاری تبدیل کنیم

گزارش 100 روزۀ استاندار گلستان به مردم؛

تلاش داریم گلستان را به یکی از مکان‎های اصلی برای سرمایه‎گذاری تبدیل کنیم

تلاش داریم گلستان را به یکی از مکان‎های اصلی برای سرمایه‎گذاری تبدیل کنیم

استاندار گلستان، صبح امروز چهارشنبه 11 دیماه در نشست با جمعی از خبرنگاران استان در گزارش 100 روزۀ فعالیت در استان با بیان اینکه از سرمایه‎گذاری در استان گلستان استقبال می‎کنیم، تاکید کرد: به دنبال این هستیم که استان گلستان را به یکی از مکان‎های اصلی برای سرمایه‎گذاری تبدیل کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، سیدمناف هاشمی ضمن گرامیداشت سی‎ونهمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه چشم‎اندازها را بزرگتر از واقعیت‎های گذشته دنبال می‎کنم، افزود: تولید گلخانه بذر هیبریدی در گنبد کاووس با 40 درصد سرمایه‎گذاری خارجی و 60 درصد داخلی در ایام دهه فجر کلنگ‌زنی می‌شود و اگر این مهم اتفاق بیفتد 10 درصد تولید بذرهای وارداتی را در کشور تامین می‎کنیم، این پروژه 184 میلیارد تومان سرمایه‎گذاری دارد.
هاشمی خاطرنشان کرد: پروژه مرغ اجداد با اعتبار 80 میلیارد تومانی و زنجیره تولید مرغ تخگذار 65 میلیارد تومان از دیگر پروژه‎هایی است که در طی این ایام دنبال می‎کنیم.
وی به کلنگ‎زنی پروژه‎های تله کابین علی‎آبادکتول اشاره کرد و گفت: پروژه‎های کوچک مثل چاپ و بسته‎بندی وقوطی‎سازی نیز در طی این ایام دنبال می‎شود.
هاشمی یادآور شد: اشتغال یکی از اهداف اصلی ما در استان گلستان است و نگاه به تسهیلات بانک‎ها ابلاغ شده و تلاش ما این است که بهترین جذب را داشته باشیم.
وی گفت: در حوزه تسهیلات و رونق تولید روزی که استان گلستان را تحویل گرفتم 39 میلیارد تومان بوده که امروز به 173 میلیارد تومان رسیده و  بیش از 4 برابر رشد داشته است.
استاندار گلستان با بیان اینکه در حوزه پرداخت‎ها برخی بانک‎ها تلاش خوبی داشتند، گفت: 10 میلیارد تومان در حوزه نوسازی و 505 میلیارد تومان در حوزه رونق مستقیم و نوسازی تسهیلات پرداخت کردیم.
هاشمی یادآور شد: تسهیلات 760 میلیارد تومان در سال جاری بوده که تا کنون 505 میلیارد تومان محقق شده و به بیش از 75 درصد اهداف خود در استان رسیدیم.
وی گفت: یک هزار میلیارد تومان در حوزه‎های مختلف روستایی در استان گلستان از محل بند 18 بودجه و همچنین از محل صندوق ذخیره ارزی برخی از بانک‎ها در نظر گرفته شده است.
استاندار گلستان به تسهیلات رونق تولید و گردشگری اشاره کرد و گفت: سرجمع بیش از یک هزار و 700 میلیارد تومان تسهیلات در حوزه سرمایه‎گذاری در بخش‎های مختلف در استان پرداخت می‎شود که این عدد باعث انگیزه به بخش خصوصی شده است.
هاشمی با بیان اینکه در آغاز فعالیت خود 4 هزار و 600 اشتغال در سامانه رصد استان ثبت شده بود، گفت: برخی از این عداد در ابتدا در سامانه ثبت نشده بود و پس از پایش به عدد نزدیک به 7 هزار نفر رسیدیم و امروز در ایام دهه فجر 17 هزار و 600 نفر آمار ثبت شده داریم.
وی گفت: 5 هزار و 700 شغل در بخش صنعت تعهد داشتیم و این سازمان در اشتغال رشد خوبی داشتند ولی برخی از دستگاه‎ها نیز به تعهدات خود عمل نکردند.
استاندار گلستان افزود: یک جهش خوبی در 4 ماه اخیر در ایجاد اشتغال استان شاهد هستیم، گروه راست‎آزمایی برای این میزان ایجاد اشتغال در نظر گرفتیم و شاید 10 تا 15 درصد آن شغل پایدار نباشد و این امر طبیعی است و در تلاش هستیم که این میزان اشتغال را پایش کنیم.
هاشمی با بیان اینکه به‌دنبال این هستیم که راست‎آزمایی در حوزه اشتغال اتفاق بیافتد، گفت: در حوزه مالیات یکی از استان‎هایی هستیم که تعهدات ما سنگین نیست چرا که خدمات ما در استان کشاورزی و دامپروری است و بر اساس قوانین این بخش‎ها معافیت‎های مالیاتی دارند.
وی با بیان اینکه 98 درصد تحقق از تعهدات مالیاتی در استان داریم، یادآور شد: درآمدهای اختصاصی در برخی از دستگاه‎ها آمارشان کمتر از تعهداتشان است.
وی گفت: 838 میلیارد تومان امسال بودجه برای گلستان در نظر گرفته شده که از این میزان 280 میلیارد تومان جاری بوده که 80 درصد در بودجه جاری تحقق عملکر داشتیم.
هاشمی با بیان اینکه 35 درصد در حوزه تملک و عمرانی و سرمایه‎ای تخصیص داشتیم، افزود: در حوزه مباحث مربوط به انتصابات دستورالعملی را ابلاغ کردیم و تحول در حوزه بکارگیری جوانان و بانوان در حال شکلگیری است.
استاندار گلستان افزود: بحث‎هایی که در حوزه بودجه دنبال کردیم امسال با 35 درصد کاهش در لایحه دولت بسته شده، تمام دستگاه‎های اجرایی با این کاهش رو‎به‎رو بودند و تلاش کردیم این بودجه را برگردانیم و بیش از 50 مکاتبه را با دستگاه‎ها و وزارتخانه‎ها و بیش از 20 ملاقات نیز شخصا در این مورد داشتم.
هاشمی تاکید کرد: پیش‎بینی ما این است که کاهش بودجه ما در حوزه تملک از 35 درصد به 20 درصد برسد و این مهم بیانگر تلاش جدی ما در تفاهم با دستگاه‎ها است.
وی با بیان اینکه در حوزه جاری رشد را در کل دستگاه‎ها داشته باشیم و به 17 تا 18 درصد برسد و در این مسیر نیز تفاهم‎با دستگاه‎های اجرایی حائز اهمیت است، گفت: دولت استان‎ها را به شکل یکسان در نظر می‎گیرد و تغییرات بین یک تا 5 درصد بیشتر نیست.
استاندار گلستان افزود: راه‎آهن گران-مشهد، آزادراه بندرگز به آشخانه، بندر خشک و منطقه‎آزاد اینچه برون را در طی ماه‎های گذشته دنبال کردم.
هاشمی گفت: بندر خشک در حال آغاز فعالیت است، موضوعاتی مانند تله کابین و پروژه‎های مختلف مثل دیوار گرگان، تله‎کابین علی‎آباد کتول و گرگان و سرمایه‎گذاری‎های خارجی را دنبال می‎کنیم.
وی با بیان اینکه برخی از این پروژه‎ها مشکلاتش حل شده، افزود: 10 میلیارد تومان در حوزه سکونتگاه‎های غیر رسمی و کاهش آسیب‎های اجتماعی به استان ابلاغ شده و امید داریم بتوانیم بخشی از این مشکلات را کاهش دهیم.
استاندار گلستان با بیان اینکه رتبه چهاردهم طلاق در بین استان‎های کشور داریم، گفت: چند عدد متفاوت در مورد میزان اعتیاد در استان داریم و پیش‎بینی ما این است این عدد بین 70 تا 80 هزار نفر باشد که اگر این آمار درست باشد جزء چند استان هستیم که در حوزه اعتیاد مشکل داریم.
هاشمی با بیان اینکه سرانه درآمد و تولید ناخالص ما در کشور پایین است، گفت: سرانه درآمد برای هر شهروند 7 میلیون و 800 هزار تومان است اما متوسط برای کشور 15 میلیون تومان است که بین 50 تا 60 درصد از میانگین کشور پایین‎تر و جزو استان‎های آخر کشور هستیم.
وی نرخ بیکاری استان گلستان را 13 درصد عنوان کرد و گفت: با این اتفاقاتی که در حوزه عدد و رقم و اشتغال داشتیم امید داریم نرخ بیکاری به عدد 12.5 نزدیک شود.
هاشمی تاکید کرد: برنامه‎های برای 4 ساله آینده در هشت محور و متناسب با برنامه‎های ابلاغی استان در دست تهیه است و در این طرح ظرفیت‎های استان در حوزه اقتصادی، بهداشت درمان، میراث فرهنگی و گردشگری، عمران و شهرسازی، حمل و نقل، دامپروری و صنایع دستی و ورزش و جوانان و محیط‎زیست در نظر گرفته شده است.
استاندار گلستان با بیان اینکه پروژه‎های خود را در ماه‎های آینده با جزئیات و دقیق‎تر بیان می‎کنیم، افزود: در چهلمین سال از بهار انقلاب قرار داریم و امید داریم با برنامه‎هایی که دنبال می‎کنیم بتوانیم با ارائه تسهیلات و خدمات و اعتبارات دولتی و جذب سرمایه‎گذاری چشم‎انداز قابل قبولی برای استان در طی چهار سال آینده داشته باشیم.
وی گفت: این انقلاب با خون شهدا و ایثار ملت ایران به‌وجود آمده و امید داریم به‌عنوان کارگزار و خدمت‎گذار مردم بتوانیم راه شهدا را دنبال و حفظ کنیم.
هاشمی تصریح کرد: حوزه رسانه به عنوان حلقه واسط بین مسئولان و مردم می‌تواند برنامه‎های استانداری را به مردم ارائه دهد و مشکلات و دغدغه‎های مردم را بیان کند.

تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 771
  • کد خبر : 41790