عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بیش از ۸۰ درصد اشتغال ایجاد شده در کشور مربوط به جوانان است

وزیر ورزش و جوانان :

بیش از ۸۰ درصد اشتغال ایجاد شده در کشور مربوط به جوانان است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

بیش از ۸۰ درصد اشتغال ایجاد شده در کشور مربوط به جوانان است

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد اشتغالی که در کشور ایجاد می‎شود مربوط به جوانان است، گفت: جوان‎گرایی در مدیریت‎های مختلف ستاد و وزارت را دنبال می‎کنیم و در ۶ ماه گذشته بیش از ۵ نفر از جوانان زیر ۴۰ سال را در استان‎ها به‎کارگیری کردیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان ، مسعود سلطانی‎فر پیش از ظهر امروز پنج شنبه 24 اسفند در نشست هم‎اندیشی وزیر ورزش و جوانان با هیئت‎های ورزشی و سازمان‎های مردم‎نهاد استان گلستان اظهار داشت: توفیق پیدا شد که در روزهای پایانی سال 1396 در استان گلستان حضور داشته باشم و پیشاپیش سال 1397 را به هم‎وطنان که برای عزت و اقتدار ایران تلاش می‎کنند، تبریک عرض می‌کنم.
وی تصریح کرد: طلیعه سال 1396 با حضور گسترده مردم در انتخاب و رای قاطع آن به رئیس جمهوری که در دوره گذشته مورد اعتماد قرار گرفته بود سبب شد که مدیریت کشور برای 4 سال آینده نیز در اختیار دکتر روحانی باشد.
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: با عزم دولت نهضت سازندگی در کشور آغاز شد تا بتوانیم در ابعاد توسعه کشور موثر باشیم، در سال 1396 مواردی مانند زلزله غرب کشور، حادثه کشتی سانچی و ناآرامی‎هایی محدود دی ماه و سقوط هواپیمای تهران به یاسوج را شاهد بودیم که ذهن مردم را مکدر کرد اما حرکت توسعه و سازندگی با وجود محدودیت‎ها دنبال می‎شود.
سلطانی‎فر یادآور شد: ایران کشوری بزرگ با دارا بودن یک سابقه نزدیک به 10 هزار ساله همواره در طول تاریخ بزرگ و پرقدرت و تاثیرگذار بوده و محوریت حوادث و وقایع بخش بزرگی از جهان را برعهده داشته و امید داریم در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی مانند گذشته‎های ایران اسلامی به عظمت و اقتدار و تاثثیرگذاری در منطقه بازگردیم.
وی گفت: در افق 1404 این هدف را دنبال می‎کنیم که در عرصه‎های مختلف بتوانیم قدرت نخست منطقه شویم اگر چه فشارها و تقابل‎هایی بین ما و کشورهای بزرگ به وجود آورده که سبب شده موانعی برای رسیدن به این چشم انداز به وجود بیاید اما حرکت آبادانی کشور به گونه‎ای است که بتوانیم موجبات رفع و آسایش مردم را فراهم کنیم.
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه اعتماد متقابل بین مردم و نظام سبب توسعه کشور در سال‎های گذشته شده است، افزود: تلاش داریم با ایجاد امید در بین مردم بتوانیم به آینده روشن چشم داشته باشیم و برنامه‎ریزی‎ها را پرقدرت دنبال کنیم.
سلطانی‎فر افزود: در سال 1397 با رویکرد حل مشکلات اقتصادی به ویژه حل مشکل اشتغال به ویژه برای جوانان و بانوان به تقویت عنصر اعتماد و امید کمک کنیم.
وی گفت: در بودجه سال آینده پیش‎بینی کردیم که یک میلیون شغل ایجاد کنیم و باید منابع لازم برای این یک میلیون شغل به وجود بیاید.
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه 12 هزار میلیارد تومان با استفاده از منابع توسعه ملی و سهم بانک‎های کشور پیش‎بینی شده تا زمینه اشتغال روستائیان را فراهم کنیم، گفت: بخش خدمات در روستاها با سرمایه‎گذاری می‎تواند رونق و اشتغال ایجاد کند، مورد توجه است.
سلطانی‎فر افزود: دولت 2 طرح بزرگ را در دستور کار قرار داده که اجرای آن می‎توان تاثیر بسزایی در اشتغال داشته باشد، یکی از این طرح‎ها احیای بافت فرسوده است و همه می‎دانید که وقتی بخش مسکن در کشور فعال شود 200 رسته نیز در کشور فعال می‎شود.
وی گفت: دولت با هدف ایجاد رفاه بیشتر و امنیت بیشتر این مهم را دنبال می‎کند و منازل مسکونی در بافت‎های فرسوده ضایعات زیادی داشتند و می‎توانیم از این طریق مسکن امنی را برای مردم تامین کنیم.
وزیر ورزش و جوانان به نوسازی سیستم حمل و نقل اشاره کرد و گفت: با اختصاص منابع و هماهنگی بین دستگاه‎های مختلف شرایطی را فراهم کرده که مالکان شخصی خودروها به نوسازی و تعویض خودروها اقدام کنند که منجر به صرفه‎جویی مصرف سوخت می‎شود و از این محل و سیستم بانکی منابع آن تامین می‎شود.
دکتر سلطانی‌فر با بیان اینکه با اجرای این طرح که گفته می‌شود یک میلیون نفر در صنایع خودروسازی فعال هستند اشتغالشان رونق می‎گیرد، گفت: ضایعات انسانی نیز از این طریق کاهش پیدا می‎کند.
وی از رای اعتماد به 3 وزیر که استیضاح شده بودن در مجلس اشاره کرد و گفت: مجلس با رای اعتماد خود به افرادی داد که کارآمدی دولت را زیر سوال می‎برند خط بتلانی کشید.
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه بیش از 80 درصد اشتغالی که در کشور ایجاد می‎شود مربوط به جوانان است، گفت: با توجه به فرصتی که در دولت داریم تلاش ما بر این است که پروژه‎های نیمه‎تمام که سابقه 15 تا 20 ساله دارد مانند سالن 6 هزار نفری کریم اباد گرگان که 10 سال متوقف شده بتوانیم بخش قابل توجهی را به مرحله بهره‎برداری برسانیم.
سطانی با بیان اینکه امید داریم بسیاری از سالن‎های ورزشی تا سال 1399 به بهره‎برداری برسد، گفت: برنامه‎ریزی شده برای فجر چهلمین سال انقلاب اسلامی هر هفته یک پروژه بزرگ و تاثیرگذار را در کشور افتتاح کنیم و برنامه‎ریزی در این راستا اتفاق افتاده است.
وی گفت: خیلی از فدراسیون‎های ما بلاتکلیف بودند امروز سرمان را بالا می‎گیریم که تنها یک فدراسیون با سرپرست مدیریت می‎شود و آن هم به علت آن بود که در جایی دیگر در دستگاه‎های دولتی به‎کارگیری شد.
وزیر ورزش و جوانان گفت: جوان‎گرایی در مدیریت‎های مختلف ستاد و وزارت ورزش و جوانان را دنبال می‎کنیم و در 6 ماه گذشته بیش از 5 نفر از جوانان زیر 40 سال را در استان‎ها به‎کارگیری کردیم و این خود جای امیداوری است.
سلطانی‎فر افزود: زمینه برای به‎کارگیری بانوان در وزارت ورزش و جوانان وجود دارد و امید داریم بتوانیم در استان‎ها نیز از ظرفیت بانوان استفاده کنیم.
وی گفت: در سال 1397 سه رویداد بزرگ جام جهانی ورزشی فوتبال در روسیه، بازی‎های آسیایی جاکارتا و پاراالمپیک جاکارتا و المپیک جوانان را داریم.
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ستاد المپیک 2020 را از یک‌سال گذشته راه‎اندازی کردیم، گفت: این برای نخستین بار بود که 3.5 سال قبل از المپیک ستاد رشته‎های ورزشی برای المپیک در وزارتخانه شکل گرفته است.
سلطانی‎فر با بیان اینکه حدود 6 برابر در طول انقلاب اسلامی فضای ورزشی در کشور ساخته شده و مدال‎آوری ما نشان می‎دهد که ورزش کشور توسعه یافته است، افزود: در 8 سال قبل از انقلاب و  8 سال بعد از انقلاب شرکت کردیم که در مجموعه 18 مدال طلا آوردیم که 4 مورد آن قبل انقلاب و 14 مورد آن پس از انقلاب اسلامی بوده است.
وی با بیان اینکه گلستان ظرفیت خوبی در حوزه ورزشی دارد، افزود: جوانان استان گلستان استحقاق این را دارند که یک تیم لیگ‎برتری در فوتبال داشته باشند و امید داریم این توفیق حاصل شود.
وزیر ورزش و جوانان افزود: قدم‎های خوبی از سوی استاندار گلستان برای حل مشکلات بسکتبال و والیبال برداشته شده و نگاه ما این است که می‎تواند توفیق‎های خوبی در ورزش در کشور داشته باشد.
وی با بیان اینکه هزاران فضای ورزشی در دهه‎های گذشته از سوی شهرداری‎ها افتتاح شده، گفت: به دنبال این هستیم که آمار فضای ورزشی را در کل دستگاه‎های اجرایی کشور بدست بیاوریم.
وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: در بخش جوانان ارتباط نزدیکی وجود دارد و بحث جدا شدن معاونت جوانان در وزارت ورزش در کمیسیون‎های مجلس مطرح است تا سازمان جوانان به وجود بیاید و چه این مهم اتفاق بیفتد ما فعالیت در حوزه جوانان را تعطیل نکردیم.
سلطانی‎فر یادآور شد: تسهیلات قرض‎الحسنه جوانان در سال 1392 و 1393، 3 میلیون تومان بود که بالغ بر 10 میلیون تومان افزایش یافت و در سال آینده به 15 میلیون تومان افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه کل تسهیلات ازدواج در سال 1392 برای 2 هزار و 900 میلیارد تومان بود، افزود: در سال 1395 این میزان به  9 هزار و 800 میلیارد تومان افزایش یافته و 3.5 برابر شده و امسال مرز 12  هزار میلیارد تومان را رد می‎کند.
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه به آینده ورزشی استان امیدوار هستم، گفت: استاندار گلستان یادآور شدند که وضعیت عمومی صنایع در استان شرایط بهتری نسبت به استان‎های دیگر دارد و تصور می‎کنم که در سال‎های آینده از استان گلستان به ویژه در عرصه ورزش خبرهای خوبی را بشنویم.

بیش از ۸۰ درصد اشتغال ایجاد شده در کشور مربوط به جوانان است

 

بیش از ۸۰ درصد اشتغال ایجاد شده در کشور مربوط به جوانان است

 

بیش از ۸۰ درصد اشتغال ایجاد شده در کشور مربوط به جوانان است

 


تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .