عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برقی کردن راه آهن اینچه برون - گرمسار برای آبادانی،اشتغال و توسعه گلستان ضروری است

استاندار گلستان در جلسه سرمایه گذاران و فعالان بخش اقتصادی استان:

برقی کردن راه آهن اینچه برون - گرمسار برای آبادانی،اشتغال و توسعه گلستان ضروری است

 
                                                 برقی کردن راه آهن اینچه برون - گرمسار برای آبادانی،اشتغال و توسعه گلستان ضروری است
استاندار گلستان با تاکید بر اجرای پروژه های محوری برای توسعه گلستان و رونق اقتصادی این استان ، اظهار کرد: اجرای طرح برقی کردن راه آهن اینچه برون - گرمسار برای آبادانی، ایجاد اشتغال و توسعه منطقه ای بسیار مهم است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان ، دکتر سید مناف هاشمی در جلسه سرمایه گذاران و فعالان بخش اقتصادی استان که با حضور دکتر بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور برگزار شد، تصریح کرد: خوشبختانه این پروژه از مرحله طرح و تفاهم‌نامه گذشته است و به قرارداد رسمی با طرف روس منجر شده است.
وی افزود: از آغاز عملیات برقی کردن راه آهن اینچه برون - گرمسار از یازدهم تیرماه سال جاری خبر داد و گفت: این پروژه با اعتبار 10 هزار میلیارد تومان اجرا می شود.
استاندار گلستان با اشاره به طرح گردشگری جزیره آشوراده اشاره کرد و یادآور شد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید افزون بر 20 نشست ملی و استانی در این خصوص برگزار و بزودی این طرح در شورای عالی شهرسازی کشور مطرح و با اخذ مجوز آن تا یک ماه آینده طرح گردشگری آشوراده اجرایی خواهد شد.
دکتر هاشمی خاطر نشان کرد: براساس مصوبه دولت یازدهم در سفر سال 93 رییس جمهوری به گلستان قرار است حدود 10 درصد جزیره آشوراده به منطقه ویژه گردشگری تبدیل شود، که براساس پیگیری صورت گرفته تمامی توافقات با سازمان حفاظت محیط زیست انجام و مقرر شده است پس از تایید کمیسیون ماده 2، اقدامات اجرایی آن آغاز شود.
لازم به ذکر است اعمال تعرفه های حمایتی در خصوص نرخ های آب، برق، گاز مجتمع های تولید و بسته بندی محصولات کشاورزی استان، تسهیل در دسترسی به ارز و گشایش های اعتباری، پیگیری تسریع در برقراری مراودات ارزی با کشورهای همسایه، تلاش در جهت خنثی کردن تحریم ها و مشکلات سرمایه گذاران از جمله دغدغه های سرمایه گذاران و فعالان بخش های اقتصادی استان گلستان در این نشست بود.
استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران با کشور ترکمنستان ،دریای خزر و استان های سمنان ،مازندران و خراسان شمالی همسایه است.
 

تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .