عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » توجه به واحدهای تولیدی خرد و متوسط یکی از سیاست های دولت در شرایط تحریم است

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال استان گلستان؛

توجه به واحدهای تولیدی خرد و متوسط یکی از سیاست های دولت در شرایط تحریم است

توجه به واحدهای تولیدی خرد و متوسط  یکی از سیاست های دولت در شرایط تحریم است

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در شرایط تحریم‌ها جهت‌گیری و سیاست دولت توجه به بخش واحدهای تولیدی خرد و متوسط خواهد بود و برای اشتغال و فقرزدایی برنامه های ویژه ای دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان؛ دکتر علی ربیعی عصر امروز پنج شنبه 7 تیر در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال استان گلستان با گرامیداشت هفتم تیرماه سالروز شهادت دکتر بهشتی اظهار کرد: شهید بهشتی اهل مدارا بود و این چیزی است که ما الان به آن نیاز داریم. همه دیدیم در چند روز اخیر که مقام معظم رهبری به مباحث سه قوه ورود کردند، ثبات خوبی در کارها ایجاد شد.
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه رئیس جمهور نسبت به بی‌اخلاقی‌هایی که علیه دولت انجام می‌شود، اقدامی نمی‌کند و سخنی نمی‌گوید، ادامه داد: گاهی اوقات صحبت‌های غیراخلاقی که علیه دولت گفته می‌شود را آقای روحانی می‌بیند و می‌گوید وقتی یاد شهید بهشتی می‌افتم خجالت می‌کشم حتی بخواهم به این سخنان جواب دهم.
وی با بیان اینکه شهید بهشتی اهل گفتگو بود، افزود: وی برای پیروزی انقلاب حاضر بود با هر کسی صحبت کند و هیچگاه وارد حواشی نمی‌شد.
وی با بیان اینکه پروژه‌هایی اولویت داری که در این جلسه مطرح شد را در دولت پیگیری خواهد کرد، گفت: هدف از حضور در این جمع صرفا شنیدن مسائل و این نکات بود و حتما در دولت آنها را پیگیری می‌کنم.
دکتر ربیعی با بیان اینکه رتبه استان گلستان در زمینه‌های مختلف اشتغال و جذب تسهیلات در حال بهبود است، خاطرنشان کرد: در گزارش‌ها آمده که یک هزار و 30 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید پرداخت شده که رقم خوبی است.
وی گفت: در شرایط تحریم‌ها جهت‌گیری ما در بخش واحدهای خرد و متوسط خواهد بود و دولت اشتغال و فقرزدایی را در برنامه خود دارد.
وی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی تصریح کرد: وضع کشور با 5 ماه پیش فرق کرده، هرچند فروش نفت و تولیدمان کم نشده اما دشمن ددمنشی با قدرت تمام وارد عرصه شده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: باید نسبت به گذشته تفاوت رفتار داشته باشیم. نیاز داریم کمربندها را سفت‌تر کرده و در استفاده از منابع صرفه‌جویی کنیم. ما باید حتی سفرها را هم محدود کنیم. نظم بهشتی، عقلانیت و سخت‌کوشی و کم هزینه کردن را در دستور کار قرار دهیم تا بتوانیم از این شرایط گذر کنیم.
وی ادامه داد: باید ساعت کار را افزایش دهیم و اثربخشی آن را بیشتر کنیم. ما موظف هستیم از مردم دفاع کنیم و مشکلات‌شان را حل نماییم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اگر بتوانیم تکانه 9 ماهه را تحمل کنیم، موفق خواهیم شد، اظهارداشت: ترامپ باید بداند در مقابل ما شکست خواهد خورد.
وی گفت: شاید ما اشتباهاتی کرده باشیم و در تصمیم‌گیری‌ها خوب عمل نکرده باشیم اما سوداگری که عده‌ای راه انداختند علامت به ترامپ بود تا فشارها را بیشتر کند اما ما محکم هستیم و مسائل روزمره و مسائل معیشتی مردم را حل می کنیم. ما حتما یک میلیون شغل را توجه به واحدهای خرد و زنجیره‌های تولید دنبال خواهیم کرد.
علی ربیعی گفت: در وزارتخانه کشیک شب راه می‌اندازم. ما باید صرفه‌جویی را از ادارات شروع کنیم چراکه شرایط سخت‌تر شده است. از محیط الف به ب رفتیم و بسیاری از مسائل فرق کرده و اگر بخواهیم با همان استراتژی الف در محیط ب کار کنیم، حتما شکست می‌خوریم.
وی گفت: من از استاندار می خواهم گفتگوی اجتماعی را با صنوف و اقشار مختلف بیشتر کنید تا مردم بدانند حرف‌های آنها را می‌شنوید و مشکلاتشان را پیگیری می‌کنید.

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .