عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آتش سوزی شرق استان بطور کامل اطفاء شد

استاندار گلستان خبر داد؛

آتش سوزی شرق استان بطور کامل اطفاء شد

آتش سوزی شرق استان بطور کامل اطفاء شد

استاندار گلستان اظهار کرد:با تلاش نیروهای مردمی، امکانات روستایی و شهری، ستاد مدیریت بحران، منابع طبیعی و بسیج تمامی امکانات استان آتش سوزی جنگل ها و مراتع شهرستان های کلاله و مراوه تپه بطور کامل اطفاء شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر سید مناف هاشمی صبح امروز دوشنبه 11 تیرماه با اشاره به آتش سوزی شرق استان تصریح کرد: آتش سوزی که 9 تیر ماه در عرصه جنگل های پهن برگ و مراتع شرق استان خصوصاً شهرستان کلاله و مراوه تپه آغاز شده بود ساعت یک بامداد 11 تیرماه مهار و اطفا شد.
وی افزود: این حادثه در اثر آتش زدن بقایای محصولات در زمین های کشاورزی صورت گرفت و بخشی از جنگل های دست کاشت و مراتع در آتش سوختند.
استاندار گلستان یادآورشد: بارها توسط کارشناسان کشاورزی اعلام شده که کشاورزان از آتش زدن بقایای محصولات در زمین های کشاورزی جهت تسریع در کشت بعدی خودداری نمایند چرا که که سرایت این آتش به زمین ها و جنگل های مجاور مشکلاتی را برای مردم و مدییریت استان به همراه دارد و خسارتی را به منابع استان وارد می آورد.
دکتر هاشمی از تلاش تمامی کسانی که در مهار و اطفا حریق همکاری داشتند، تقدیر کرد و افزود: حضور دو فروند بالگرد در منطقه جهت کمک به اطفا حریق بسیار موثر بود.
وی از تمامی گردشگران و مردمی که جهت گذران اوقات فراغت به جنگل ها می روند خواست تا حد امکان از افروختن آتش خودداری کنند و اگر چنانچه آتشی بر پا می کنند پس از پایان تفریح ، آن را خاموش نمایند و از خاموشی کامل آن اطمینان حاصل نمایند.
استاندار گلستان همچنین از مهار آتش در دو نقطه دیگر استان خبر داد و افزود: در حاشیه جنگل گلستان و همچنین در جنگل های شهرستان کردکوی نیز دو لکه آتش ایجاد شده بود که با تلاش نیروهای امدادی اطفا شد.
دکتر هاشمی همچنین با اشاره به گرمای هوای بی سابقه روزهای جاری در استان، گفت: گلستان استان کم آبی است و همه مردم در حوزه کشاورزی و مصارف خانگی باید صرفه جویی در مصرف آب و برق را مورد توجه جدی قرار دهند.
وی با اشاره به اینکه قریب به 110 روستای استان با استفاده از تانکر آبرسانی می شوند، خاطر نشان کرد: با مدیریت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان تمامی امکانات آب و فاضلاب روستایی، سپاه و ارتش جهت تامین آب مورد نیاز این روستاها بسیج شده اند تا مشکلات مردم به حداقل برسد.

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .