عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » روابط تجاری و اقتصادی گلستان و قزاقستان تقویت می شود

در نشست استاندار گلستان با سفیر قزاقستان تأکید شد؛

روابط تجاری و اقتصادی گلستان و قزاقستان تقویت می شود

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

روابط تجاری و اقتصادی گلستان و قزاقستان تقویت می شود

استاندار گلستان در نشست مشترک با سفیر قزاقستان در جمهوری اسلامی ایران بر تقویت ارتباطات دو کشور تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر سیدمناف هاشمی در این دیدار که عصر دوشنبه 8 مردادماه با حضور غراوی، دبیر مجمع نمایندگان گلستان و جمعی از مدیران استانی برگزار شد، تصریح کرد: با در نظر گرفتن امکانات و زیرساخت های ایجاد شده بویژه از لحاظ ارتباطی که بین استان گلستان و کشور قزاقستان ایجاد شده است، می تواند در روابط و همکاری متقابل مؤثر باشد.
وی اعلام کرد: گلستان برای توسعه ارتباط با کشور قزاقستان در زمینه های مختلف بویژه اقتصادی بسیار علاقه مند و آماده همکاری است.
هاشمی تصریح کرد: با توجه به حضور قوم قزاق در گرگان و استان گلستان و روابط تاريخي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران با قزاقستان، گسترش مراودات و همکاری های فرهنگی مورد تاکید است.
استاندار گلستان خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیتهای موجود، مبادلات تجاری واقتصادی استان با کشور قزاقستان می تواند به ده برابر افزایش یابد.
غراوی، دبیر مجمع نمایندگان گلستان نیز در این نشست گفت: با وجود ظرفیتهای مناسب در گلستان و قزاقستان و همچنین وجود پنج هزار قزاق در این استان، گلستان می تواند تاثیرات بسزایی در روابط فرهنگی و صدور خدمات فنی و مهندسی داشته باشد.
همچنین در این نشست سفیر قزاقستان خواستار گسترش روابط دوجانبه گلستان – قزاقستان شد و گفت: برای تحقق این خواسته هیچ مشکلی در قزاقستان وجود ندارد.
امریف بغداد کولتائویچ، گلستان را بهترین مکان برای تبدیل گندم قزاقستان به آرد و صادرات آن به کشورهای منطقه دانست و گفت: با توجه به راه‌اندازی مسیر ریلی مشترک، توسعه روابط اقتصادی دو کشور مهم‌ترین هدف ما است.
وی با اشاره به اینکه استفاده از مراکز درمانی گلستان برای درمان بیماران قزاقستان را در دستور کار داریم، افزود: برقرای پرواز گرگان-اکتائو یکی از خواسته های مردم گلستان و قزاقستان است که بررسی خواهد شد.
لازم به ذکر است، ایجاد منطقه آزاد اینچه برون، ساخت سیلوی مشترک و توسعه صنعت گردشگری با توجه به پتانسلهای دو کشور موضوعات گفتگوی این نشست  بود.
گفتنی است، گلستان اولین استانی که بعد از نشست استانداران و سفرا، جلسه تعامل، هماهنگی و تجارت خود را با کشورهای دوست و برادر ترکمنستان و قزاقستان آغاز کرد.

 

روابط تجاری و اقتصادی گلستان و قزاقستان تقویت می شود

 

روابط تجاری و اقتصادی گلستان و قزاقستان تقویت می شود

 

روابط تجاری و اقتصادی گلستان و قزاقستان تقویت می شود

 

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 632
  • کد خبر : 48398