عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » استفاده صحیح و هدفمند از جنگل ها و منابع طبیعی زمینه ساز رونق گردشگری گلستان است

استاندار گلستان در دیدار با رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور:

استفاده صحیح و هدفمند از جنگل ها و منابع طبیعی زمینه ساز رونق گردشگری گلستان است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

استفاده صحیح و هدفمند از جنگل ها و منابع طبیعی زمینه ساز رونق گردشگری گلستان است

استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت های گردشگری این استان گفت: استفاده صحیح و هدفمند از جنگل ها و منابع طبیعی به خصوص جزیره آشوراده، بخشی از این پتانسیل است که امیدواریم رفع موانع قانونی و اخذ مجوزهای لازم، راهگشای بهره مندی از این امکانات برای ایجاد شغل و درآمدزایی برای گلستان باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، سیدمناف هاشمی صبح امروز یکشنبه 21 مرداد در دیدار با آقایی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار کرد: توجه به گردشگری و توسعه این بخش می تواند زمینه ترقی و توسعه اقتصادی استان را فراهم کند.
وی افزود: احداث تله کابین در علی آباد و گرگان و اجرای طرح های گردشگری در آشوراده، بخشی از نیاز جدی توسعه صنعت گردشگری گلستان است.
استاندار گلستان بیان کرد: اولویت و نگاه مسوولان استان به آشوراده، نگاه تخریبی و بهره برداری بی رویه نیست بلکه هدف اصلی، نجات این جزیره از متروکه بودن و استفاده از ظرفیت های آن برای جذب گردشگر است.
هاشمی به هجوم برخی سودجویان به جنگل ها و برداشت بی رویه قارچ های خوراکی سیاه و سفید اشاره کرد و گفت: قیمت 5 میلیون ریالی هر کیلو از این قارچ در داخل و هزار دلاری در خارج کشور، سودجویان را روانه جنگل های گلستان کرده است.
وی گفت: مدیریت و سازماندهی برداشت این گونه گیاهی و ترویج کشت به جای برداشت بی رویه از جنگل ها، علاوه بر حفظ طبیعت، فرصت های جدید شغلی برای گلستانی ها ایجاد خواهد کرد .
استاندار گلستان همچنین به حریق های پی در پی در جنگلهای استان اشاره و تأکید کرد: تجهیز جنگل های گلستان به امکانات اطفای حریق هوایی و بالگرد با هدف کاهش خسارت های ناشی از آتش سوزی های گسترده فصول گرم سال ضروری است .
وی خاطرنشان کرد: سالانه حجم زیادی از جنگل های گلستان به دلیل آتش سوزی و نبود تجهیزات کامل و مناسب برای خاموش کردن آن نابود می شود که استقرار بالگرد برای امداد رسانی در زمان آتش سوزی می تواند حجم این خسارت ها را تا حد زیادی کاهش دهد.
هاشمی بیان کرد: گلستان در مقایسه با دو استان شمالی و ساحلی دیگر، خشک تر و کم بارش تر است که همین مورد، احتمال افزایش آتش سوزی در جنگل های این استان را افزایش می دهد.
استاندار گلستان افزود: امسال آتش سوزی های زیادی در جنگل های گلستان رخ داد که اگر اقدام به موقع نیروهای امدادی محلی، دهیاران و روستاییان نبود، بی تردید بخش زیادی از این عرصه های ارزشمند طبیعی از بین می رفت.
هاشمی ادامه داد: زمینه بروز آتش سوزی های بزرگ در جنگل های هیرکانی گلستان وجود دارد که استقرار بالگرد برای استفاده در مواقع اضطراری می تواند از بروز یک واقعه تلخ و نابودی وسیع جنگل ها جلوگیری کند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز در این جلسه اظهار کرد: علت 95 درصد آتش سوزی جنگل های کشور، بی احتیاطی، کم توجهی و رفتار تعمدی برخی سوء استفاده کنندگان برای بهره برداری بی رویه و غیرقانونی از زمین های جنگلی است.
خلیل آقایی، به حمایت های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری از طرح های گردشگری اشاره کرد و گفت: با حضور مردم در جنگل ها و عرصه های منابع طبیعی موافقیم اما شرط اصلی برای اجرای هر طرح گردشگری جنگلی، رعایت اصول حفظ عرصه ها و جلوگیری از تخریب آنها است .
وی افزود: اگر سرمایه گذار متقاضی اجرای طرح در جنگلها، علاوه بر بهره برداری، احیا و نگهداری جنگل را هم متعهد شود، هیچ مشکلی با اجرای طرح ها نداریم.

استفاده صحیح و هدفمند از جنگل ها و منابع طبیعی زمینه ساز رونق گردشگری گلستان است

 

استفاده صحیح و هدفمند از جنگل ها و منابع طبیعی زمینه ساز رونق گردشگری گلستان است

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 834
  • کد خبر : 48967