عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » فرهنگ سازی باید با استفاده از ظرفیت تمام دستگاه ها و مردم انجام پذیرد

استاندار گلستان در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان؛

فرهنگ سازی باید با استفاده از ظرفیت تمام دستگاه ها و مردم انجام پذیرد

 فرهنگ سازی باید با استفاده از ظرفیت تمام دستگاه ها و مردم انجام پذیرد 
استاندار گلستان با تاکید اینکه در فرهنگ سازی باید از ظرفیت تمام دستگاه ها و مردم استفاده شود، اظهار کرد: گلستان مدلی از ایران کوچک به سبب وجود اقوام مختلف است و وحدت و همدلی موجود در آن برای مدلی در سطح ملی و بین المللی محسوب می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر سیدمناف هاشمی ظهر امروز 5 مهرماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با موضوع "سبک زندگی و آسیب های اجتماعی" و با حضور آیت ا..نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و دکتر موالی زاده دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد، تصریح کرد: اعتبارات سال 97 در حوزه آسیب های اجتماعی نسبت به سال قبل دو برابر افزایش یافته است.
وی با تأکید بر اینکه آسیب‌های اجتماعی تبدیل به دغدغه مقام معظم رهبری و دولت شده است گفت: ما نیازمند فکری نوین  و اقداماتی ویژه برای تأمین رفاه و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه هستیم.
استاندار گلستان با اشاره به اینکه 26 مورد در حوزه سبک زندگی و آسیب های اجتماعی تعریف شده است، افزود: پیشنهاد من این است که باید به چند مورد مهم و اساسی استان در این زمینه رسیدگی شده و اقدام گردد.
دکتر هاشمی با بیان اینکه موضوع راکبان موتور سوار در استان یکی از آسیب های اجتماعی استان است، یاد آور شد: فرهنگ سازی در همه زمینه ها باید با استفاده از ظرفیت تمام دستگاه ها انجام پذیرد و پیوند دستگاه های معین یا مرتبط با دستگاه اصلی برقرار باشد.
همچنین در این جلسه نماینده ولی فقیه و امام جمعه گرگان با اشاره به اینکه سبک زندگی از مسائل فردی انسان نشات می گیرد، خاطر نشان کرد: در این زمینه از همه ظرفیت های مساجد، مدارس، ادارات و.. استفاده شده و خروجی داشته باشد.
آیت ا..نورمفیدی با بیان اینکه به دو مسئله اصلی استان باید توجه جدی شود، افزود: کاهش آسیب های اجتماعی استان همکاری جدی مسئولین را می طلبد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور نیز در خصوص مؤلفه های مثبت فرهنگ عمومی اظهار کرد: فرهنگ عمومی ارزش های پذیرفته شده و به کار بسته شده توسط آحاد یک جامعه محسوب می شود و رفتارهای قابل پیش بینی یک جامعه است.
دکتر موالی زاده با بیان این که فرهنگ زیر بنای توسعه است اضافه کرد: اگر می خواهیم به توسعه پایدار، متوازن و همه جانبه دست پیدا کنیم باید به مقوله فرهنگ و فرهنگ عمومی توجه کافی و وافی داشته باشیم و باید تلاش کنیم بخشی از مؤلفه های مثبت فرهنگ عمومی دوام و قوام پیدا کند. 

 

فرهنگ سازی باید با استفاده از ظرفیت تمام دستگاه ها و مردم انجام پذیرد


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .