عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سفیر اوکراین با استاندار گلستان دیدار کرد


سفیر اوکراین با استاندار گلستان دیدار کرد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

سفیر اوکراین با استاندار گلستان دیدار کرد

عصر امروز یکشنبه 8 مهرماه، سرگئی بوردیلیاک، سفیر فوق العاده و تام الاختیار اوکراین در جمهوری اسلامی ایران با سید مناف هاشمی، استاندار گلستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، هاشمی در این دیدار ضمن معرفی ظرفیت های و قابلیت های استان گفت: با توجه به وجود حدود 400 کیلومتر مرز آبی و خشکی و خط ریلی که ایران را به کشورهای آسیای میانه متصل می کند ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه همکاری هاست.
وی افزود: به جهت نزدیکی کشور اوکراین با روسیه که فاصله ای حدود 600 کیلومتری دارند و همچنین با توجه به اینکه این کشور یکی از مبادی اصلی فروش گاز روسیه به اروپاست و به جهت روابط بسیار خوب روسیه با ایران، به نظر می رسد که دو کشور می توانند در زمینه صادرات انرژی، نفت، گاز، پتروشیمی و ... همکاری داشته باشند.
استاندار گلستان گفت: این استان در حوزه تولید دام و طیور ظرفیت بسیار خوبی دارد و 25 درصد تولید مرغ کشور را تأمین می کند و با توجه به ظرفیت بالای کشور اوکراین در تولید ذرت، می تواند تأمین کننده نیاز استان در خوراک طیور باشد.
هاشمی در این جلسه، پیشنهاد خواهرخواندگی با یکی از استانهای اوکراین و همچنین سرمایه گذاری این کشور در حوزه ساخت ماشین آلات سنگین، هواپیما و ... را ارائه کرد که مقرر شد نتیجه پس از بررسی در آن کشور به اطلاع استان رسانده شود.
همچنین سرگئی بوردیلیاک در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در استان اظهار کرد: اعتقاد دارم که ارتباط با کشورها را باید استان به استان، شهر به شهر و شرکت به شرکت توسعه داد.
سفیر اوکراین در جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: اوکراین، پنجمین کشور دنیا در تولید تجهیزات فضانوردی است و همچنین تولید کننده هواپیما، کشتی سازی و کشتی رانی، فناوری های اطلاعاتی و هایتک و ... است.
وی افزود: علاوه بر این، این کشور به جهت خاک بسیار حاصلخیز در زمینه کشاورزی نیز ظرفیت های خوبی دارد و جزو بزرگترین کشورهای صادرکننده گندم و آرد است که در این زمینه رتبه پنجم را در جهان دارد.
بوردیلیاک اظهار کرد: در سال گذشته 65 میلیون تن گندم در این کشور تولید و 28 میلیون تن آن صادر شد و در برنامه ریزی چهار تا پنج ساله این عدد را 100 میلیون تن خواهیم رساند.
وی گفت: این کشور همچنین در تولید ذرت و روغن آفتابگردان نیز ظرفیت های بسیار خوبی دارد.
سفیر اوکراین از تسهیل شرایط صدور روادید این کشور خبر داد و گفت: مدت زمان صدور روادید از سه هفته به کمتر از یک هفته کاهش یافته و تجار و بازرگانان نیز می توانند با ارائه معرفی نامه از اتاق بازرگانی، ویزا دریافت کنند.
وی یکی از نیازهای اساسی کشور خود را گیاهان دارویی اعلام کرد و با توجه به وجود انواع مختلف این نوع گیاهان در استان خواستار گسترش همکاری در این زمینه شد.
لازم به ذکر است، اوکراین کشوری است که در اروپای شرقی قرار دارد و از شرق با روسیه؛ در شمال با بلاروس؛ از غرب با لهستان، اسلوواکی و مجارستان؛ از جنوب غربی با رومانی و مولداوی هم‌مرز است و در جنوب آن دریای سیاه و دریای آزوف قرار دارد؛ پایتخت آن شهر کی‌اف می‌باشد و پس از روسیه دومین کشور وسیع در اروپا است.

سفیر اوکراین با استاندار گلستان دیدار کرد

 

سفیر اوکراین با استاندار گلستان دیدار کرد

 

سفیر اوکراین با استاندار گلستان دیدار کرد

 

سفیر اوکراین با استاندار گلستان دیدار کرد

 


تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 873
  • کد خبر : 51307