عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » همه باید در توسعه فضای سبز و درختکاری استان مشارکت کنند

استاندار گلستان در جلسه ستاد سبز استان؛

همه باید در توسعه فضای سبز و درختکاری استان مشارکت کنند

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

همه باید در توسعه فضای سبز و درختکاری استان مشارکت کنند

استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت توسعه فضای سبز در استان، اظهار کرد: همه دستگاه ها، ادارات، شهرداری ها باید در درختکاری سهیم باشند و نهضتی را در توسعه فضای سبز در استان به راه اندازیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر سید مناف هاشمی پیش از ظهر امروز 13 اسفند در جلسه ستاد سبز استان تصریح کرد: تا به امروز از تمام ظرفیت های خود استفاده نکردیم و باید از ظرفیت هایی همچون بسیج سازندگی، لشکر 30، اداره زندان در زمینه کاشت و نگهداری بهره گیریم.
وی افزود: باید ظرف مدت 2 روز آینده معاونت هماهنگی امور عمرانی و اداره کل منابع طبیعی سهم دستگاه های مختلف را جهت کاشت درخت و توسعه فضای سبز در استان را مشخص کنند و این جلسه 2 هفته بعد جهت رصد اقدامات تشکیل خواهد شد.
وی یادآور شد: ما اجازه نمی دهیم در هیچ کجای استان جنگل خواری و کوه خواری صورت پذیرد و با آن به شدت مقابله می کنیم و اداره کل منابع طبیعی باید سیاست گذاری و نظارت را به نحوه احسن انجام دهد.
استاندار گلستان خاطرنشان کرد: در 3 شهر جدید التاسیس استان منابع طبیعی باید زمین لازم را در اختیار شهرداری قرار دهد و شهرداری ها در راستای زیباسازی منظر شهری پاک ها و فضاهای سبز زیبایی را برای مردم ایجاد کنند.
دکتر هاشمی با اشاره به ظرفیت ادارات شهرستانی ، گفت: دستگاه های اجرایی استان باید از ادارات شهرستانی خود بخواهند که حداقل در اطراف ادارات خود اقدام به کاشت و نگهداری درخت نمایند.
وی با بیان اهمیت فرهنگ سازی توسط مدارس، یادآور شد: اداره کل آموزش و پرورش استان باید با کاشت درخت در مدارس فرهنگ نگهداری و مراقبت را در کودکان افزایش دهد.
استاندار گلستان نقش شهرداری ها و بنیاد مسکن را بسیار پراهمیت دانست و افزود: باید عملکرد استان در زمینه کاشت درخت طی سال 97 دو برابر سال گذشته شود چرا که محیط زیست و فضای سبز از جمله موضوعاتی هستند که عدم توجه به آن مشکلات فراوانی را برای آینده استان به همراه خواهد داشت.
لازم به ذکر است در این جلسه مدیر کل منابع طبیعی استان و فرمانداران به عنوان روسأی ستاد سبز شهرستان ها گزارشی از اقدامات و فعالیت های خود ارائه کردند.
گفتنی است 15 تا 21 اسفند هفته منابع طبیعی است که برنامه هایی پیرامون غرس درختان، نگهداری از فضای سبز و ... در سطح استان و کشور انجام می پذیرد.

همه باید در توسعه فضای سبز و درختکاری استان مشارکت کنند

 

همه باید در توسعه فضای سبز و درختکاری استان مشارکت کنند

 

همه باید در توسعه فضای سبز و درختکاری استان مشارکت کنند

 


تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .